برگزاری چهارمین دوره داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در یزد

مرحله اول داوری آثار برتر صنعتگران صنایع دستی استان یزد درخصوص اجرای چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع دستی در سال جاری براساس ضوابط خاص در اداره کل میراث فرهنگی یزد برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا دهقان مهرجردی» معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این رابطه گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درخصوص اجرای چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع دستی در سال جاری، مرحله اول داوری آثار در استان یزد با ارائه ۴۸ اثر از ۲۹ صنعتگر صنایع دستی برگزار شد .

وی افزود: هنرمندان براساس ضوابط و زمان‌بندی که از طریق سایت اداره کل میراث فرهنگی استان به اطلاع آنها رسیده بود، فرم تقاضانامه را تکمیل کرده و محصولات مورد نظر خود را ارائه کردند که مرحله استانی داوری طبق برنامه‌ریزی متمرکز کشوری در استان برگزار شد .

دهقان مهرجردی با بیان این که دوره اعطای نشان مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: آثار برگزیده در مرحله استانی جهت ارزیابی در سطح ملی در آذرماه سالجاری در تهران به معرض نمایش و داوری گذاشته می شود .

وی ادامه داد: در این مرحله با توجه به سهمیه‌بندی تعداد محصولات قابل ارائه هر استان و به منظور انتخاب برترین آثار، تیمی متشکل از کارشناسان مجرب استان به عنوان هیات داوران استانی انتخاب و پس از تایید رزومه و سابقه فعالیت ایشان از سوی معاونت صنایع دستی کشور، به عنوان داور محصولات ارائه شده هنرمندان را در یزد و شهرستان‌های استان بررسی کردند .

این مقام مسئول در پایان به برخی از ضوابط شرکت در دوره‌های نشان ملی مرغوبیت اشاره کرد و گفت: محصولاتی که جهت شرکت در دوره‌های داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی ارائه می‌شوند، بایستی دارای مرغوبیت، کیفیت، اصالت، نوآوری در طرح، نقش و فرم و برخوردار از بسته‌بندی و شناسنامه شاخص اثر باشند و هر هنرمند صرفاً مجاز به ارائه دو اثر خواهد بود و اگر هنرمندان متقاضی به صورت گروهی در برنامه شرکت کنند  تعداد اعضای گروه نبایستی از سه نفر بیشتر باشد و در صورت اخذ نشان، گواهی به صورت مشترک برای گروه صادر خواهد شد .

 

بخش نظردهی بسته شده است..