مدیر کل دفتر تامین مسکن کمیته امداد کشور:

بودجه مسکن مددجویان در ۲.۵ سال گذشته ۷ برابر شده است

مشاور رییس و مدیر کل دفتر مسکن و مهندسی امور ساختمان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ه) اعلام کرد: بودجه ساخت مسکن کمیته امداد در دو سال و نیم گذشته از 100 میلیارد ریال به 700 میلیارد ریال افزایش یافته است .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «ابراهیم بازیان» در نشست خبری با خبرنگاران مهریز گفت: یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد حضرت امام(ه) در برنامه ششم توسعه موضوع تهیه مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد است .

وی با بیان این که مسکن مکمل اشتغال است، اظهار کرد: تامین مسکن مانند اشتغال باعث توانمندسازی و کاهش هزینه‌های مددجویان می‌شود، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور،  نیازمند مسکن هستند که از این تعداد ۸۰ درصد خانواده‌های یک تا دو نفره و مابقی جزو خانواده‌های بیش از دو نفر و پرعائله هستند .

بازیان خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از این افراد معادل ۳۰ هزار مددجو فاقد مسکن هستند و سه برابر این رقم یعنی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز که در واقع مسکن خودمالکی مددجویان است، نیاز به تعمیر و مناسب‌سازی دارد و امیدواریم در یک برنامه با زمان بندی ۳ تا ۴ ساله بتوانیم به رفع این مشکلات و توانمند‌سازی این مددجویان کمک کنیم .

مدیر کل دفتر مسکن کمیته امداد تصریح کرد: در برنامه سال جاری بیش از ۷۰ هزار خدمت را برای موضوع ماموریت مسکن در قالب هفت هزار میلیارد ریال تامین و تقسیط اعتبار تعریف کرده‌ایم که از این مقدار، ۳۰ درصد آن از بخش دولتی و ۲۷ درصد تسهیلات از محل صندوق ولایت امداد برای خرید و بهسازی مسکن اختصاص داده شده است. ۱۰ درصد نیز از محل صندوق صدقات، ۱۰ درصد از محل مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین و ۱۵ درصد نیز از منابع اختصاصی امداد به موضوع ساخت مسکن اختصاص می‌یابد .

بازیان ادامه داد: قرار است از این ۷۰ هزار خدمت، ۳۰ هزار مورد ساخت مسکن مددجویان انجام شود و ۴۰ هزار مورد نیز حصارکشی، گازکشی، بهسازی و تعمیرات شود.

مشاور رییس کمیته امداد با بیان این که سیاست کمیته امداد تهیه مسکن و تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم، مرزی و شهرهای زیر ۳۰۰ هزار نفر است، بیان کرد: در سال ۹۵ و شش ماهه اول سال ۹۶ در تفاهم نامه کمیته امداد با سپاه پاسداران، ساخت بیش از چهار هزار مسکن روستایی در هفت روستای مرزی آغاز شده است که تا قبل از هفته دفاع مقدس بیش از ۹۰ درصد آن تکمیل می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: استان یزد یکی از شهرهای فرهنگی کشور و در واقع دارالمومنین است و انگیزه مردم این دیار در کمک به محرومین مثال‌زدنی است و کار ساخت مسکن بدون دخالت مددجویان و خیرین و مشارکت‌های مردمی امکانپذیر نیست و آماده دریافت کمک‌های مردمی و فعالان ساختمان و موسسات خصوصی هستیم .

این مسئول افزود: با توجه به دو برابر شدن بودجه تامین مسکن تلاش می‌کنیم در سال جاری، خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن، برجسته‌تر و باکمیت بیشتری انجام شود .

بازیان با اشاره به هفت برابر شدن بودجه مسکن در دو سال و نیم گذشته، اظهار کرد: بودجه ساخت مسکن کمیته امداد در دو سال و نیم گذشته از  100 میلیارد ریال به ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است .

مدیر کل دفتر مسکن و مهندسی امور ساختمان کمیته امداد کشور در پایان گفت: مسکن موضوعی فرا امدادی است لذا امیدواریم با کمک مسئولین و با بهره‌گیری از منابع اختصاصی امداد و مشارکت های مردم و خود مددجویان بتوانیم طی یک دو سال آینده، مشکل کل مددجویان کشور را در بحث ساخت مسکن و تعمیر و بهسازی رفع کنیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..