استاندار یزد:

دشمن با القای وجود اختلاف بین مردم و مسئولین به دنبال تضعیف نظام است

استاندار یزد با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت در کشور گفت: دشمن در تلاش است با القای وجود اختلاف بین مردم و مسئولین به دنبال تضعیف نظام است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که عصر امروز با حضور جمعی از مسئولین استان در محل سالن اجتماعات صداوسیما مرکز یزد برگزار شد با ابراز خرسندی از اینکه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان از ماه‌ها قبل از آغاز زمان اجرای برنامه‌ها جهت نکوداشت چهلمین سالگرد انقلاب جهت برنامه‌ریزی اقدام کردند، گفت: برنامه‌ها و جشن‌هایی که در این راستا برگزار می‌شود باید نسبت به گذشته مردمی‌تر باشد و اقشار مختلف مردم نقش اصلی را در اجرای چنین برنامه‌هایی داشته باشند.

استاندار یزد ضمن تأکید بر لزوم بازخوانی و رویدادهای انقلاب اسلامی و تبیین ارزش‌ها و اصول آن برای عموم مردم به‌خصوص قشر جوان جامعه، اظهار داشت: شرایط حاکم بر کشور در دوران حکومت طاغوت که باعث شد شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در کشور فراگیر شود باید برای جوانان امروز بازگو شود.

وی با اشاره به دوران خفقان و ظلم و جور پیش از انقلاب، خاطرنشان کرد: در آن دوران کشور دائماً توسط بیگانگان تحقیر می‌شد و استکبار جهانی از هیچ ظلمی علیه مردم ایران دریغ نمی‌کرد و از طرفی فضای خفقانی که حکومت پهلوی در جامعه ایجاد کرده بود باعث شد تا مردم با شعار استقلال و آزادی به خیابان‌ها بیایند.

میرمحمدی جمهوری اسلامی را دیگر مطالبه مردم ایران دانست و بیان داشت: وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی یعنی حکومتی مبتنی بر دستورات اسلام و حاکمیت اصول این مکتب در اداره امور جامعه از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم بود.

وی با تأکید مجدد بر لزوم ترسیم شرایط قبل از انقلاب برای جوانان ادامه داد: پیش از انقلاب بحث جامعه بی طبقه مطرح بود چراکه اختلاف طبقاتی به حدی رسیده بود که بخش قابل‌توجهی از مردم هیچ‌گونه امکاناتی نداشتند که به‌هیچ‌وجه با شرایط امروز کشور قابل‌مقایسه نیست.

استاندار یزد در ادامه به نقش بی‌بدیل رهبری امام راحل عظیم‌الشأن در پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب نیز دشمنان از هیچ توطئه و حیله‌ای برای ضربه زدن به انقلاب دریغ نکردن به‌طوری‌که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب شاهد این بودیم که هرروز در کشور گروهایی دست به خرابکاری و اقدام علیه انقلاب اسلامی می‌زدند و باگذشت کمتر از دو سال از پیروزی انقلاب، کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار شد.

وی تصریح کرد: بااین‌وجود رهبری و هوشمندی امام راحل، وفاداری مردم نسبت به رهبر جامعه و وحدت کلمه، باعث شد کشور از تمام این معضلات سربلند بیرون بیاید و امروز انقلاب در موقعیتی باشد که در جهان غرورآفرین است.

میرمحمدی بابیان اینکه استکبار امروز به دنبال این است که با ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقشار جامعه و مسئولین، نظام را تضعیف کند افزود: همه اقشار جامعه و مسئولین باید نسبت به این مهم هوشیار باشند و همواره وحدت در کشور حفظ شود.

استاندار یزد در پایان با یادآور شدن لزوم تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جوانان و بازخوانی ارزش‌ها و رویدادهای انقلاب بر ضرورت ایجاد شرایط برای نقش‌آفرینی جوانان در برنامه‌های گرامیداشت و تبیین انقلاب تأکید کرد و گفت: حضور جوانان در این عرصه باعث ایجاد شور بیشتر در بین جوانان خواهد شد و مسئولین باید نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..