معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد:

سلسله جشن‌های ایام امامت و ولایت در یزد برگزار می‌شود

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، علیرضا ثواچه اظهار داشت: این جشن ها توسط هیئت های مذهبی، کانون‌های مساجد و عموم مردم در محلات مختلف شهر یزد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این سلسله جشن‌ها ایجاد پویایی و شور و نشاط برای اقشار مختلف مردم و نیز مشارکت بیشتر عموم مردم در این گونه جشن‌ها  به مناسبت عید بزرگ مسلمین عید سعید غدیر است.

اینم مسئول با بیان اینکه مرحله اول سلسله جشن‌‌های ایام امامت و ولایت از ۱۰ شهریور شروع شده و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای این جشن‌ها‌، برای اولین بار سلسه جشن‌های از غدیر تا مباهله نیز در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشن‌ها و اطلاع از مکان‌های اجرا می‌توانند به سایت mobasheranghadir.ir مراجعه و یا عضو کانال  @mobasherghadir شوند.

سرود خیابانی درایام سرور آل محمد(ص) برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد همچنین از برگزاری سرود خیابانی به مناسبت ایام ولایت و امامت در یزد با حضور دو گروه سرود خبر داد.

ثواچه بیان کرد: این سرود‌های خیابانی در مدح امام علی‌(ع) و عید سعید غدیر خم مانند سال گذشته توسط مرکزفرهنگی مبشران در نقاط مختلف شهر اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز مانند سال گذشته، سرودهای خیابانی از مشارکت بیشتر و همراهی مردم برخوردار است افزود: هدف از اجرای سرودهای خیابانی ایجاد شور و شعف به مناسبت گرامیداشت بزرگترین عید شیعیان وگسترش و ایجاد شور و نشاط میان مردم در فضای شهری است.

این مسئول ادامه داد: این برنامه‌ها از۱۴ لغایت ۱۸ شهریور به مدت ۴ شب  توسط ۲ گروه  در نقاط مختلف شهر بعد از نماز مغرب و عشاء اجرا می‌شود.

 معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در نقاط مختلف شهر مانند پارک میدان آزادی، میدان امیر چخماق، مسجد جامع‌، پارک آزاد شهر، میدان بعثت، میدان فرهنگ، میدان اطلسی، بازار خان و برخی نقاط دیگر برگزار می‌شود.

ثواچه افزود: مخاطبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از زمان و محل اجرا به سایت مبشران به نشانی mobasherghadir.ir   و کانال تلگرامی @mobasherghadir مراجعه کنند.

ماهنامه الکترونیکی مبشران منتشر می‌شود

وی همچنین از انتشار ماهنامه الکترونیکی مبشران خبر داد و گفت: ماهنامه الکترونیکی در این شماره که به مناسبت ایام امامت و ولایت منتشر می‌شود به بررسی واقعه مهم غدیر و مطالبی با محوریت ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) تهیه و تدوین شده است.

این مسئول ادامه داد: این ماهنامه همچون شماره‌های گذشته دارای بخش‌های متنوعی شامل سخنی از جنس نور، آشنایی با خوبان، قدم به قدم با امیر غدیر، به روز باشید است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اشاره به اینکه در این شماره همچنین به موضوع مهم مباهله نیز پرداخته شده است، گفت: در بخش بخش قدم به قدم با امیر که از مطالب ثابت این نشریه الکترونیکی است به وقایع روز مباهله پرداخت شده است.

ثواچه خاطرنشان کرد: در این شماره همچنین مقاله‌ای از حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی امام جمعه موقت یزد و از روحانیون به نام این استان منتشر می‌شود.

وی گفت‌و‌گو با محمدرضا شایق از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه یزد، گفت‌و‌گو با یکی از مرشدان زورخانه و بخش‌های متنوع دیگر را از دیگر بخش‌های این ماهنامه الکترونیکی برشمرد.

بخش نظردهی بسته شده است..