اسب‌های برتر جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ایرانی در تفت مشخص شدند

عصر روز گذشته جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ایرانی تفت با معرفی اسب‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از تفت، جشنواره زیبایی اسب اصیل ایرانی با شرکت ۷۴ رأس اسب از استان‌های هرمزگان، یزد، اصفهان، خوزستان، کرمان، آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری در مجموعه آزادی شهر تفت برگزار شد.

این جشنواره با حضور داوران اعزامی از کشورهای سوریه، بلژیک و لهستان و زیر نظر فدراسیون سوارکاری به مدت سه روز پیگیری شد.

مسئول برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این جشنواره، بیست و دومین جشنواره اسب‌های اصیل عرب و اولین جشنواره اسب‌های خالص ایرانی است گفت: برگزاری جشنواره زیبایی اسب‌های خالص ایرانی علاوه بر گسترش صنعت پرورش اسب باعث تشویق مردم به سمت سرمایه‌گذاری در این صنعت مهم و پرطرفدار می‌شود.

محمدحسین دهقانی پایداری نژاد اسب ایرانی را از دلایل دیگر برگزاری این جشنواره دانست و اظهار داشت: در این جشنواره ملی در بخش کره مادیان‌های یک‌ساله کلاس ۱A به ترتیب، آریا بانو بیک، آریسا پارسیا و اطلس نامی اردکان و در کره مادیان‌های یک‌ساله کلاس ۱B، آذر دخت حمامی، آریانا پارسیا و افسانه سیادت مقام اول تا سوم را به نصیب خود کردند.

وی ادامه دا: در گروه کره نریان‌های یک‌ساله ۲A اسب‌های آرمان ایساتیس، اژدر شاه‌آبادی و آوتار رجائی مقام‌های برتر را کسب کردند. در کره نریان‌های یک‌ساله کلاس ۲B به ترتیب، آتیک شول، آبان عباس و آذرخش حمامی و در گروه کره مادیان‌های دوساله کلاس ۳A، یانا افشان، یکران و یاریناز سرافراز اول تا سوم شدند.

دهقانی تصریح کرد: در گروه مادیان‌های دوساله کلاس ۳B، یلدار ناصر، یاقوت ناصر و یال طلا سیادت و در کره مادیان‌های سه‌ساله کلاس ۴، ویس بیوکی، وهسودان امینی و ویکتوریا اول تا سوم شدند. همچنین گروه مادیان‌های خردسال (دوساله و سه‌ساله) به ترتیب، یلدا ناصر، یاقوت ناصر و ویس بیوکی و در گروه کره مادیان‌های ۴-۶ ساله کلاس ۵، ماهرخ صدر اردکان، نازی اردکان و لمون تک به ترتیب اول تا سوم شدند.

مسئول برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ایرانی در تفت عنوان کرد: در بخش کره نریان‌های دوساله کلاس ۸A، یاور بیک، یزدان بیوکی و یسنا و در کره نریان‌های دوساله کلاس ۸B نیز یادگار کارون، یگان میر اسد و یورش یزدانی اول تا سوم شدند.

وی بیان داشت: در کره مادیان‌های آیندگان کلاس ۶A، به ترتیب باران اردکان، بهار ناز حمامی و بانو خو و در کره مادیان‌های آیندگان نیز، بنیتا، برلیان سیادت و بادیه سیادت، مقام اول تا سوم را نصیب خود کردند. در کره نریان‌های سه‌ساله کلاس ۹، والامقام بامیان، ولیعهد کریمی و ورسک صدر اردکان و در گروه نریان‌های خردساله کلاس ۸B نیز، والامقام بامیان، یزدان بیوکی و یاور بیک مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دهقانی در پایان گفت: در گروه نریان‌های بزرگ‌سال به ترتیب نماد صدر اردکان، فاتح و نبرد قاسمی اول تا سوم شدند.

بخش نظردهی بسته شده است..