فرماندار اردکان:

حفظ کشاورزی در روستاها نقش مهمی در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها دارد

فرماندار اردکان در مراسم بهره برداری از استخر آب کشاورزی در هامانه گفت: حفظ کشاورزی در روستاها نقش مهمی در اشتغال‌زایی و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها دارد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، هادی مقیمی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه استخر آب کشاورزی روستای هامانه اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: امیدواریم که بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

وی افزود: اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی آب کشاورزی برای حفظ منابع آبی روستاها و رونق کشاورزی بسیار مهم است به صورتی که با حفظ کشاورزی در روستاها می‌توان از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد. با توجه به محدودیت منابع آب و ظرفیت‌هایی که در روستای هامانه وجود دارد باید این از استخر ذخیره آب حداکثر استفاده را کرد.

فرماندار اردکان با اشاره به اینکه سیلاب‌ها باید برای روستاهای ما به نعمت و فرصت تبدیل شود تأکید کرد: باید با مدیریت آب‌های باران و سیلاب‌های ناشی از آن می‌توان آب لازم برای کشاورزی را فراهم کرد.

معاون فنی جهاد کشاورزی اردکان نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در این منطقه از سال ۱۳۹۱ طرح استفاده از آب‌های سطحی آغاز شد و در این راستا مقرر شد استخری با حجم ۲۸ هزار مترمکعب ساخته شود که با توجه به شرایط و شیب بندی زمین دو استخر ۱۴ هزار مترمکعبی طراحی شد تا از آب‌های فصلی و مازاد استفاده شود.

سید علی حسینی پور افزود: فاز اول این استخر با حجم ۱۴ هزار مترمکعب در ابعاد تقریبی ۵۰ در ۳۶ متر و با عمق ۸ متر ساخته‌شده که به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل فاز دوم این پروژه مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیاز است و امیدواریم که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان تصریح کرد: برای اجرای این طرح تاکنون ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبارات بخشداری خرانق و جهاد کشاورزی هزینه شده است. با بهره‌برداری از این پروژه و استفاده بهینه از آب‌های روان شاهد مهاجرت معکوس به روستا و ماندگاری افراد در روستا و تولید محصولات بیشتری خواهیم بود.

انتهای پیام/

بخش نظردهی بسته شده است..