پیش از ظهر امروز؛

طرح استفاده مددجویان زندانی از پابند الکترونیکی در یزد رونمایی شد

no-thumbs

پیش از ظهر امروز آیین رونمایی از طرح استفاده از پابند الکترونیکی مددجویان زندانی در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، صبح امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری، فرماندهی انتظامی و جمعی از مسئولین قضایی و انتظامی استان یزد آیین رونمایی نمادین از پابند الکترونیکی زندانیان در یزد برگزار شد.

در این مراسم رئیس‌کل دادگستری استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: اجرای طرح پابند الکترونیکی باهدف کاهش مددجویان در زندان‌ها و نظارت بیشتر بر فعالیت این افراد است.

محمدرضا حبیبی با اشاره به نظارت دقیق بر مددجویانی که از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند اظهار داشت: مددجویانی که از پابند استفاده می‌کنند نباید از محدوده مشخص‌شده قانونی خارج شوند.

این مسئول قضایی در ادامه تأکید کرد: با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از تراکم جمعیت در زندان‌ها می‌توان طرح تفکیک مجرمان سبک از مجرمان خطرناک زندان را اجرا و از عواقب سوء بعدی آن پیشگیری کرد.

در ادامه این مراسم معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان یزد، با اشاره به‌ضرورت اجرای پابندهای الکترونیکی در کشور گفت: یکی از بخش‌های دستورالعمل کاهش مجازات‌های کیفری ابلاغ‌شده توسط رئیس محترم قوه قضاییه اجرای طرح پابند الکترونیکی است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ایفا کند.

حجت اسدی بابیان اینکه بیش دو هزار و ۸۰۰ عنوان مجرمانه در قانون آمده است که مجازات آن‌ها یا حبس یا جزای نقدی است اظهار داشت: زندان امروزه همانند شکل قدیمی خود به‌صورت مکان بسته و محصور با مأموران خاص اداره می‌شود که با توجه به تعداد بالای زندانیان و تعداد پایین نیروی انسانی فضای رشد و تربیت در زندان‌ها به‌سختی صورت می‌پذیرد.

وی در پایان تأکید کرد: به‌جای آن‌که متهم را در محیطی بسته و محصور بنام زندان نگهداری کنیم می تواتیم همان کار را در محیطی دیگری به اسم منزل یا محل کار که در یک محله‌ای یا شهر یا روستایی خاص قرار دارد اجرا بکنیم که این کار توسط ابزار الکترونیکی صورت می‌گیرد که مصداق آن همین پابندهای الکترونیکی است.

انتهای پیام/

بخش نظردهی بسته شده است..