اجرای سامانه نظارت الکترونیکی زندانیان در یزد

به گزارش یزدی نیوزرییس کل دادگستری استان گفت :   در جرایم تعزیری درجه ۵ تا ۸ دادگاه می‌تواند در صورت وجود شرایط مقرر محکوم به حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سیستم  الکترونیک قرار دهد.

حبیبیان افزود: در جرائم مشمول نظام نیمه‌آزادی هم با پیشنهاد قاضی اجرای احکام و موافقت دادگاه، آزادی تحت نظارت سیستم‌های مراقبتی اجرا می‌شود و دادسرا هم می‌تواند از این امکان استفاده و برای متهم التزام به عدم‌خروج از منزل از طریق نظارت با تجهیزات الکترونیکی صادر کند.

حبیبیان  با بیان اینکه  یکی از معضلات گستردگی تعداد زندانیان، ایجاد آسیب برای کانون خانه و خانواده است افزود: یک نان‌آور خانه وقتی زندانی می‌شود، اعضای خانواده دچار مشکلات مختلف می‌شوند و در معرض آسیب‌های مختلف قرار می‌گیرند و اجرای این طرح می تواند در کاهش حداکثری این مشکلات موثر باشد .

معاون آمار دادگستری استان هم در این مراسم با بیان اینکه  این نرم‌افزار امکان ردیابی زندانی در تاریخ‌های مشخص و امکان ردیابی چند زندانی به‌صورت همزمان را دارد گفت:  این نرم‌افزار غیر از رصد کردن، امکان ارسال پیغام هم دارد و اگر زندانی از محدوده خارج شود، گزارش می‌دهد.

اسدی افزود :این طرح با هدف کاهش  جمعیت کیفری زندانها قبلا در تهران  نیز اجرا شده است.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..