مدیرکل بهزیستی استان یزد:

اورژانس ۱۲۳ اجتماعی در شهرستان بهاباد احداث می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه اورژانس ۱۲۳ اجتماعی بهاباد در آینده‌ای نزدیک احداث می‌شود گفت: ۱۶ مرکز شبه خانواده در استان یزد کودکان بی سرپرست را نگهداری می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد صبح امروز در آئین اففتاح مرکز جامع توان بخشی شهید ملک‌پور بهاباد با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره دولت‌مردان شهید رجائی و باهنر اظهار داشت: در رابطه با پیشگیری از معلولیت‌ها، اقدامات خوبی در استان یزد در بخش ژنتیک انجام شده به نحوی که از سال گذشته، تمام ازدواج‌های استان تحت پوشش غربالگری و انجام مشاوره و خدمات آزمایشگاهی ژنتیک قرار گرفته است.

مدیرکل بهزستی استان یزد به آموزش ازدواج و زندگی سالم به زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: برای آموزش به زوج‌های جوان ۱۶ ساعت کلاس آموزش در نظرگرفته شده است که تمامی زوج‌ها قبل از ازدواج در آن شرکت می‌کنند.

عفتی با اشاره به این که هم اکنون بالغ بر ۱۶۰ مرکز توان‌بخشی روزانه و شبانه در استان یزد وجود دارد، افزود: در شهرستان بهاباد شاهد راه‌اندازی این مرکز جهت ارایه خدمات به معلولان هستیم.

وی افزود: خدمات توانبخشی به جامعه هدف باید در سطحی باشد که مردم برای دریافت این خدمات دچار مشکل و آسیب نشوند و این مهم از وظایف بهزیستی است که با کمک و همکاری دولت محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های بهزیستی، نگهداری کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست است اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد ۱۶ مرکز شبه خانواده که وظیفه نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست وجود دارد که بیش از ۶۰۰ فرزند بی ‌سرپرست یا بدسرپرست در این مراکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در استان یزد بیش از ۳۰۰ مهد کودک وجود دارد که به کودکان خدمات ارائه می‌دهد، افزود: ۱۱ هزار نفر کودک در مهدکودک‌های استان یزد از خدمات این مهدها استفاده می‌کنند.

این مسئول به ساخت مسکن و سرپناه برای معلولان و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی در استان یزد اشاره کرد و افزود‌: بهزیستی استان یزد برای مسکن مددجویان خود ۳ هزار واحد مسکن مهر را احداث کرده که به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

عفتی به بحث طلاق در استان یزد اشاره کرد و گفت‌: با همکاری خوب با قضات دادگستری استان یزد ۲۱ هزار پرونده به بهزیستی ارجاع شد که با پیگیری‌های به عمل آمده ۴۳ درصد از پرونده‌های منجر به طلاق به صلح و سازش ختم شده است.

وی از احداث اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در شهرستان بهاباد در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت‌: 50 دستگاه اورژانس در سطح کشور در سال ۹۶ تصویب شده که یک سهمیه به شهرستان بهاباد تعلق گرفته است.

بخش نظردهی بسته شده است..