مدیرکل گمرک استان یزد خبر داد

افزایش ۱۳ درصدی صادرات استان یزد به خارج از کشور

مدیرکل گمرک استان یزد از رشد 13 درصدی صادرات استان یزد به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز مهرداد پیرحیاتی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در تشریح عملکرد پنج ماهه گمرک استان یزد گفت: در این مدت بیش از ۸۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون دلار از گمرکات استان یزد به خارج از کشور صادرشده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزن ۱۳ و از حیث ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، ظروف شیشه‌ای و سنگ مصنوعی بوده است.

پیرحیاتی عراق، افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکیه، هند و ترکمنستان را عمده‌ترین مقاصد کالاهای صادراتی استان یزد دانست.

مدیرکل گمرک استان یزد تصریح کرد: تعداد اظهارنامه‌های صادراتی گمرکات یزد در پنج‌ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزار و ۸۴۲ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون دلار از گمرکات استان یزد به کشور واردشده که ازنظر وزن ۲ درصد کاهش و ازنظر ارزش ۱۵ درصد رشد داشته است.

پیرحیاتی اظهار داشت: عمده واردات گمرکات یزد از کشورهای ترکیه، چین، جمهوری کره، ایتالیا، هند و اسپانیا است.

وی همچنین تعداد بسته‌های ورودی و خروجی پستی در پنج‌ماهه نخست سال جاری را ۸۵۳ بسته به وزن بیش از ۳ هزار کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ازنظر تعداد بسته ۲۹ و ازنظر وزن ۶۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان یزد در پایان با اشاره به دستاوردهای سامانه جامع امور گمرکی اظهار داشت: در این مدت مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان به ۱۶۱ میلیارد و ۲۹۷ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..