مدیرکل آموزش و پرورش یزد خبر داد؛

برگزاری همایش «احلی من العسل» همزمان با بازگشایی مدارس در یزد

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی 96 با ایام محرم، گفت: طنین بانک توحید، اقامه نماز جماعت و برافراشتن پرچم عزای حضرت سید الشهدا ازجمله برنامه‌های مدارس در ظهر اولین روز سال تحصیلی است

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«احمد شیرزاد» با اشاره به تقارن مناسبت‌ها از جمله هفته دفاع مقدس،آغاز ماه محرم و آغاز سال تحصیلی برنامه‌های مختلفی برای بازگشائی مدارس درنظر گرفته شده است .

وی افزود: طنین بانک توحید، اقامه نمازجماعت و برافراشتن پرچم عزای حضرت سید الشهدا (ع) ازجمله برنامه‌های مدارس در ظهر اولین روز سال تحصیلی است و دانش‌آموزان همزمان با طنین آوای توحیدی اذان، اولین نمازجماعت مدرسه را به جماعت اقامه می‌کنند و سپس دانش آموزان درآیین برافراشتن پرچم عزای حضرت سید الشهدا علیه السلام شرکت خواهند کرد .

شیرزاد در ادامه به انجام هماهنگی‌های لازم برای تامین ائمه جمات مدارس با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: کار آماده‌سازی نمازخانه‌ها، انجام تعمیرات، تامین فرش نمازخانه  و فراهم آوردن زمینه حضور مبلغین در مراسم مدارس فراهم شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش یزد اجرای طرح یادآوران امربه معروف و نهی از منکر، برگزاری همایش «احلی من العسل» و تجمع هیات‌های دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های دانش‌آموزی در آغاز سال تحصیلی است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان یزدی درکنار تلاش علمی، همواره در مسائل تربیتی، پرورشی و فرهنگی نیز خوش درخشیدند و کسب ۲۱ رتبه ممتاز کشوری درامورقرآن، عترت و نماز نمونه‌ای از این درخشش است.

شیرزاد اعزام ۵۰۰ دانش آموز به اردوهای علوی با حمایت دفتر مقام معظم رهبری، اعزام ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفراز دانش آموزان به اردوی راهیان نور با همکاری سپاه الغدیر و اجرای موفق طرح‌های مهدی یاوران را ازدیگر برنامه‌های موفق دراین راستا برشمرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..