نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

مسئولین در مباحث گردشگری نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی حساس باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: مسئولین باید نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی در مباحث گردشگری حساس باشند، زیرا شهر دارالعباده یزد به‌واسطه همین ارزش‌ها به ثبت جهانی رسیده است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد بابیان اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به‌واسطه تلاش و کوشش گذشتگان بوده است، گفت: حفظ و صیانت از خانه و خانواده یکی از ارزش‌هایی است که در ساختمان‌های یزد وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه بایستی ویژگی‌های یزد به‌عنوان شهر دارالعباده به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود، تصریح کرد: این ویژگی‌ها نباید به فراموشی سپرده شود و باید نسبت به معرفی آن به گردشگران توجهات بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به تلاش‌های استکبار جهانی برای خشن معرفی کردن و سرپوش گذاشتن بر ارزش‌های ایرانیان اشاره و عنوان کرد: انتقال ویژگی‌هایی همچون انقلاب، ارزش‌ها، وحدت طلبی و دیگر ارزش‌ها به گردشگران خارجی یکی از راه‌های مقابله با این حربه‌های دشمنان نظام و انقلاب است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: مسئولین باید نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی در مباحث گردشگری حساس باشند، زیرا شهر دارالعباده یزد به‌واسطه همین ارزش‌ها به ثبت جهانی رسید.

وی تأکید کرد: ما باید در حفظ و حراست از این ارزش‌ها دقت داشته باشیم و آن‌ها را به‌درستی به گردشگران خارجی منتقل کنیم.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه نکات ظریف بسیار دیگری در زمینه‌های معماری و مهندسی و جنبه‌های معنوی ساختمان‌ها و بافت تاریخی یزد وجود دارد، گفت: این‌چنین مواردی که گویای ارزش‌ها و سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی مردم یزد است یکی از دلایل بسیار مهم در ثبت بافت تاریخی یزد شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در پایان اظهار داشت: تلاش، کوشش، جدیت و هنر ازجمله ویژگی‌هایی است که به‌راحتی و به‌صورت کاملاً عیان در ساختمان‌های بافت تاریخی یزد دیده می‌شود که الآن متأسفانه بسیاری از آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

بخش نظردهی بسته شده است..