رئیس بهزیستی اردکان خبر داد

بیش از ۹ درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان تشکیل می‌دهند

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: بیش از 9 درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش یزدی نیوز امیرولی عضدزاده در گفتگو با فارس بابیان اینکه در جامعه امروز سالمندان از گروه‌های بزرگ اجتماعی به شمار می‌آیند، اظهار داشت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، این گروه بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: با افزایش سن، ظرفیت کارکردی اندام‌های بدن کاهش‌یافته و با بیماری‌ها در این دوران افزایش می‌یابد و این امر به‌تدریج خوداتکایی و کیفیت زندگی سالمند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها جهت سازگاری با دوران سالمندی و دستیابی به یک زندگی سالم و موفق در این دوران، آموزش سالمندان و خانواده‌ها در خصوص نیازها و مسائل دوران سالمندی با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف آموزشی است.

وی گفت: در این راستا اداره بهزیستی شهرستان اردکان با همکاری مؤسسه غیرانتفاعی باران اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آگاهی سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در دو گروه میان‌سال و سالمند ویژه افراد ۴۵ تا ۶۰ سال و افراد بالای ۶۰ سال نموده است.

عضدزاده تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برگزارشده شامل سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، استئوپروز، پوکی استخوان، استئوآرت، دیابت و سقوط در سالمندی است و تاکنون بیش از ۷۰ نفر از سالمندان اردکانی در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۹ درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان ۶۰ ساله و بالاتر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

بخش نظردهی بسته شده است..