مدیرعامل شرکت گاز استان یزد:

۹۶ درصد یزدی‌ها از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در استان یزد در مجموع ۹۶ درصد جمعیت از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، منوچهر فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با تبریک فرارسیدن هفته دولت با اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال جاری گفت: شرکت گاز استان یزد از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده و در آذرماه سال ۱۳۷۷ شرکت گاز استان یزد به‌عنوان شرکت زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران به ثبت رسیده است.

وی داشتن یک فعالیت مستمر و پرشتاب در تمام شهرستان‌های استان به لحاظ گازدار نمودن این شهرستان‌ها را برگی از افتخارات شرکت گاز استان یزد عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۷۵ تاکنون از ۵۴۲ روستای واجدالشرایط استان یزد ۳۳۴ روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تصریح کرد: درحال حاضر پیمانکاران در 87 روستا مشغول گازرسانی هستند؛ همچنین ۲۷ روستای دیگر در مرحله آگهی و تشریفات مناقصه هستند و برای مابقی در حال برنامه‌ریزی هستیم.

فلاح در ادامه عنوان کرد: اجرای حدود ۷۲ کیلومتر شبکه توزیع، اجرای ۱۴ کیلومتر خط تغذیه، اجرای ۲ ایستگاه تغییر فشار، اجرای هزار و ۳۳۰ علمک گاز و گازدار شدن ۹ واحد صنعتی و عمده استان یزد ازجمله دستاوردهای شرکت گاز استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه در هر ۱۰ شهرستان استان یزد پروژه‌های فعال بسیار خوبی را در بخش گازرسانی داشته‌ایم، اذعان کرد: جمعیت تحت پوشش روستایی امروزه به ۷۵ درصد رسیده است که از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه هم‌اکنون از ۲۱ شهر استان ۲۰ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند و تنها شهرستان بهاباد است که از همه عقب‌مانده است که در حال حاضر خوشبختانه شبکه‌گذاری به اتمام رسیده است و در مرحله آزمون و نصب علمک‌های این شهرستان هستیم.

این مقام مسئول از نوید برخورداری نعمت گاز شهرستان بهاباد در زمستان سال جاری خبر داد و اذعان کرد: همچنین خط انتقال گاز بافق_ بهاباد به طول ۶۸ کیلومتر توسط شرکت مهندسی توسعه ملی گاز در حال اجرا است که در حال حاضر این پروژه گازرسانی در مراحل پایانی به سر می‌برد.

فلاح تصریح کرد: در استان یزد در مجموع ۹۶ درصد جمعیت از نعمت گاز برخوردارند و با توجه به اینکه پوشش گاز شهری از ۹۵ درصد عبور کرده، یزد به عنوان استان سبز معرفی شده است.

فلاح با تأکید بر اینکه استان یزد سال‌های قبل را بدون هیچ حادثه‌ای گذرانده است، افزود: با تعامل بسیار خوبی که با سازمان نظام‌مهندسی داشته‌ایم در سال ۹۴ و ۹۵ تعداد مرگ‌ومیر براثر حوادث غیر ایمن در منازل بسیار کاهش‌یافته است، درصورتی‌که متأسفانه در سال ۹۳ حدود ۷ نفر فوتی در این زمینه داشته‌ایم ولی این آمار در سال ۹۴ و ۹۵ به یک نفر رسیده است که به آموزش‌های خوب در این زمینه برمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اعلام این خبر که استان یزد به‌رغم یک‌میلیون جمعیت دهمین استان مصرف‌کننده گاز در کشور است، تصریح کرد: به دلیل وجود ۷ نیروگاه بزرگ، ۱۵۰ کارخانه کاشی و بخش‌های دیگر و اینکه ما سومین مصرف‌کننده در بخش کشاورزی هستیم با گازدار کردن بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ گلخانه در استان این مقام را برای استان کسب کرده‌ایم.

فلاح با اشاره به اینکه در بخش گازرسانی در بخش صنعت از شرایط خوبی برخوردار هستیم، اذعان کرد: از افتخارات دیگری که شرکت گاز یزد کسب کرده این است که باهمت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سال ۹۴ با کاهش مصرف ۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان مقام اول کاهش سوخت مایع را در کشور به دست آورده‌ایم.

وی در بخشی از سخنان خود ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۵ هم این رکورد ثبت‌شده است و توانسته‌ایم که ۴۹ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را کاهش دهیم که این خود یکی از دستاوردهای بسیار بزرگ شرکت گاز استان یزد است.

این مسئول با تأکید بر اینکه خوشبختانه توانسته‌ایم در بخش کاهش آلاینده‌های هوا خدمات خوبی را ارائه دهیم، تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین بار مسابقات ورزشی در استان یزد رقم خورده است که در همین راستا دو روز آینده مسابقات ورزشی ویژه دختران زیر ۱۷ سال وزارت نفت در هتل صفائیه یزد برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از برخورداری دهستان چاهک نعمت گاز در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: در هفته دولت بر آنیم دهستان چاهک که سال‌های سال است چشم‌انتظار گاز هستند مرحله گازرسانی این دهستان به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین دو روستای نعمت‌آباد و رضوانیه شهرستان ابرکوه گازدار خواهند شد و دهستان خوانسار نیز پیمانکاران مشغول گازرسانی در این منطقه هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درمجموع اعتباری که برای پروژه‌های هفته دولت در نظر گرفته‌شده است ۱۳۰ میلیارد ریال است و در این هفته آغاز پروژه احداث ساختمان پست امداد بافق و همچنین آغاز پروژه پست امداد شهرستان اشکذر را در دستور کار خود قرار دادیم.

بخش نظردهی بسته شده است..