مصلحی:

عده‌ای با مقوله اقتصاد مقاومتی بازی می‌کنند / سعه‌صدر به معنای سکوت در برابر مفسدان اقتصادی نیست

وزیر سابق اطلاعات در جمع مردم یزد با اشاره به ضرورت توجه دولت به اقتصاد مقاومتی گفت: عده‌ای فقط با مقوله اقتصاد مقاومتی بازی می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، شامگاه دوشنبه حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، در مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر (ع) و گرامیداشت نهمین سالگرد رحلت عالم مجاهد آیت‌الله سید جواد مدرسی (ره) که با حضور پرشور مردم در مسجد بیاق‌خان بازار یزد برگزار شد، دوره ۲۵۰ ساله امامت ائمه اطهار را سراسر درس و حکمت دانست و افزود: هرکدام از معصومین در دوران خود با توجه ویژگی‌هایی که داشته با اتخاذ بهترین تصمیم و تدبیری حکیمانه مانع از انحراف جامعه اسلامی و حفظ تشیّع شدند.

مسئول سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به دوران امامت امیرالمؤمنین (ع) با تأکید بر اینکه بلافاصله بعد از پیامبر عده‌ای به دنبال منحرف کردن مسیر جامعه اسلامی بودند افزود: هرچند حق مسلم ایشان برای حکومت بر جامعه اسلامی غصب شد اما فعالیت‌های امام علی (ع) در طول این مدت ۲۵ سال در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی قابل‌توجه است.

وزیر سابق اطلاعات با انتقاد از اینکه عده‌ای بیان می‌کنند که حضرت علی (ع) ۲۵ سال خانه‌نشین بودند تصریح کرد: فعالیت‌های مختلف ایشان در جامعه نشان می‌دهد که هرچند ایشان کنار گذاشته شدند، اما خانه‌نشین نبودند و در همه امور دخالت داشته و در این مدت نیز نقش خود در جامعه‌ایفا کردند.

مصلحی با اشاره به نقش امیرالمؤمنین در امور نظامی و امنیتی آن دوران و مسلمان کردن مردم ایران افزود: یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های حضرت علی (ع) در آن دوران با توجه به فقر و مشکلات اقتصادی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کرد، فعالیت‌های اقتصادی ایشان بود.

وی ایجاد نخلستان‌های عظیم و وقف کردن آن‌ها را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های امام علی (ع) دانست که کمک قابل‌توجهی به شرایط اقتصادی جامعه اسلامی آن دوران کرد و اظهار داشت: این اقدامات امیرالمؤمنین (ع) نشان‌دهنده این است که این امام همام پایه‌گذار اقتصاد مقاومتی در آن دوران بودند که امروز نیز باید موردتوجه جامعه اسلامی باشد؛ اما امروز عده‌ای تنها با آن بازی می‌کنند.

وی با اشاره به تعبیر آتش به اختیار که چندی پیش توسط مقام معظم رهبری مطرح شد افزود: آتش به اختیار بودن یعنی همچون علی (ع) بودن که درزمانی که حکومت و مسئولین جامعه با او همراه نبودند، با اقدامات و فعالیت‌های خود جامعه اسلامی را حفظ کردند.

مسئول سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در ادامه با تأکید بر اینکه مسیر سعادت جامعه اسلامی، همواره مسیر پیروی از ولایت و امامت بوده افزود: هرچند همواره بخش اندکی از جامعه در این مسیر ثابت‌قدم بودند و از امتحانات و سختی‌های این راه سربلند بیرون آمدند، اما همین جمعیت اندک بیشترین تأثیرات را داشتند.

وزیر سابق اطلاعات امام حسین و یارانش را مصداق بارز این مهم دانست و افزود: آن حماسه عظیم امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش در روز عاشورا، چنان تأثیری در عالم گذاشت که هرگز فراموش و یا کمرنگ نخواهد شد و جمعیت ۲۵ میلیونی زائرین اربعین نشان مشهود این ادعا است.

مصلحی اضافه کرد: علی‌رغم سرمایه‌گذاری عظیم استکبار رسانه‌ای برای جلوگیری از انعکاس این حماسه عظیم هرساله این پیاده‌روی، شور و حرارت بیشتری در دنیا برپا می‌کند و به گفته خود مستکبرین این جمعیت و شور حسینی تهدیدی بزرگ برای آمریکا به‌حساب می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران زندگانی امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: در آن دوره جنگ قدرت بین بنی‌امیه و بنی‌عباس باعث شده بود تا مفاهیم و آموزه‌ای اسلام ناب دچار مشکل شود، اما اقدامات این امام همام و تدبیر ایشان نظیر تربیت شاگردان و راه‌اندازی مدارس و فعالیت‌های بی‌نظیر علمی، هم مانع از تحریف اسلام و عرضه مفاهیم ناب دینی شد و هم باعث شد تا علوم بشری توسعه یابد.

این مقام مسئول با نام بردن از تعدادی اندیشمندان و عالمان برجسته مسلمان افزود: در برهه‌ای از زمان، کتاب‌ها و آموزه‌های علمی این دانشمندان و بزرگان علمی در جامعه اسلامی مورد غفلت قرار گرفت و غربی‌ها به اعتراف خودشان با جمع‌آوری این کتاب‌ها و ترجمه آن‌ها توانستند شرایط پیشرفت خود را فراهم کنند و امروز علمی را به رخ ما می‌کشند که در حقیقت صاحبان آن مسلمین هستند و مبدأ آن ائمه اطهار به‌خصوص امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بودند.

وی در این مورد کتاب قانون بوعلی سینا را مثال زد و افزود: کتاب قانون بوعلی سینا که امروز در بازار یافت می‌شود ترجمه‌شده از نسخه انگلیسی آن است، چراکه غربی‌ها نسخه اصلی فارسی آن را از دسترس مسلمین خارج کرده و با ترجمه به زبان خودشان از آن استفاده کردند و بعدها به فارسی ترجمه و عرضه شد.

مصلحی در ادامه بابیان اینکه پس از انقلاب شاهد رشد و پیشرفت علمی بی‌نظیری در کشور بودیم، از متوقف شدن رشد علمی کشور در چند سال گذشته انتقاد کرد و افزود: باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌های فراوانی که وجود داشت، جوانانی نظیر شهید احمدی روشن باروحیه انقلابی و جهادی باعث خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف و رشد بی‌نظیر علمی کشور شدند که متأسفانه شاهد این هستیم که مسئولین در این سال‌ها کمتر به چنین مسائلی توجه می‌کنند و آن فعالیت‌ها در چند سال اخیر متوقف‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت موسی (ع) برای انجام رسالتش از خداوند طلب شرح صدر می‌کند افزود: به فرموده پیامبر این شرح صدر به معنای بی‌تفاوت بودن نسبت به دنیا و متعلقات آن و همواره به آخرت توجه داشتن و یاد مرگ بودن است.

مصلحی ادامه داد بااین‌وجود شاهد این هستیم که عده‌ای در جامعه‌این بحث را مطرح می‌کنند که در مقابل رذایل اخلاقی و مفاسد باید شرح صدر داشت که جای تعجب و تأسف دارد!

وزیر سابق اطلاعات در ادامه به نقش علما در پیشرفت و سعادت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله سید جواد مدرسی، نمونه عالمی بود که به معنای واقعی شرح صدر داشت و نسبت به دنیا بی‌تفاوت بود و دغدغه اصلاح و سعادت جامعه را داشت و این ویژگی در سراسر زندگی این عالم مجاهد مشهود بود.

مصلحی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی و انقلابی ایشان تصریح کرد: این موارد باعث نشد که ایشان از بازمانند و امروز کتاب‌های بی‌نظیر علمی از ایشان به یادگار مانده است.

وی افزود در جامعه‌ای با چنین عالمانی جوانانی بی‌نظیر همچون شهید حججی‌ها تربیت می‌شوند، جوانانی که در بین نیروهای نظامی آمریکا که عده‌ای در داخل کشور از توان نظامی آن‌ها بیم دارند، حتی یک مورد هم پیدا نمی‌شود.

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با جدی خواندن خطر نفوذ دشمن اظهار داشت: دشمنان بانفوذ به دنبال این هستند که باعث شوند مسئولین در تصمیم‌گیری‌ها خود دچار خطا شوند.

مصلحی در پایان افزود: دشمنان ما و در رأس آن‌ها امریکا همواره با تهدید به حمله نظامی که خودشان هم می‌دانند به‌هیچ‌وجه توان آن را ندارند؛ سعی داشتند تا مردم را بترسانند و تصمیمات آن‌ها را تحت تأثیر قرار بدهند و متأسفانه شاهد بودیم در زمان انتخابات برخی مسئولین نیز با دشمنان هم‌صدا شده و با راه انداختن دوقطبی جنگ و صلح به دنبال ایجاد دودستگی و شکاف در جامعه ما بودند.

بخش نظردهی بسته شده است..