معاون علوم پزشکی یزد در بازدید از ایسنای یزد:

مصرف صحیح دارو نقش مهمی در ارتقای سلامت عمومی ایفا می‌کند

دکتر«محمدمصدق» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به همراه «لیلا پورزارع» کارشناس روابط عمومی این دانشگاه همزمان با پنجم شهریور ماه روز داروساز، با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، ضمن آشنایی با فعالیت‌های این دفتر خبری در گفت‌وگویی تفصیلی به بیان اهمیت ارتقای...

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا، معاون غذا و داروی علوم پزشکی یزد در جریان این بازدید با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مصرف صحیح انواع دارو بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند با بیان عوارض داروها و همچنین ضرورت مصرف مدیریت شده مردم را به سمت فرهنگ کاهش مصرف دارو هدایت کنند.

وی عدم صحیح رفتار غذایی و تحرک لازم را یکی از مهمترین بروز بسیاری از بیماری‌ها دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ رفتارغذایی و اجتماعی سالم یکی دیگر از رسالت‌های خبرنگاران در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه هایی هستند که عموم جامعه را آموزش می دهند، افزود: ترویج فرهنگ مصرف صحیح دارو بدون ارتقای عمومی جامعه در مورد عوارض داروها هیچ تأثیری ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی بسیاری از مردم جامعه تعدد داروها در مواقع بیماری را مناسب می دانند که این امر نشان دهنده پایین بودن سطح آگاهی آنها از عوارض دارو و راهکارهای درومانی بدون مصرف دارو است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف علمی و انسانی، گفت: خوشبختانه در استان یزد زمینه شکوفایی داروسازی فراهم شده است.

مشروح این گفت‌وگو در بخش‌های بعدی خبری منتشر می‌شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..