مدیرکل ورزش و جوانان یزد خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه ازدواج در استان

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با بیان این که استان یزد باید در امر ازدواج الگویی مناسب برای کشور باشد،گفت: همزمان با سراسر کشور سامانه ازدواج در استان یزد راه‌اندازی شده است.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل ورزش و جوانان یزد با بیان این که استان یزد باید در امر ازدواج الگویی مناسب برای کشور باشد،گفت: همزمان با سراسر کشور سامانه ازدواج در استان یزد راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«مسعود شریعتی» در نخستین همایش خیرین ازدواج استان یزد با اشاره به این‌که خیرین در ترویج فرهنگ ازدواج، بالقوه سالم مؤثر بودند، اظهار کرد: هدف از این همایش و گردهمائی دوستان، به‌منزله این است که تفاوت‌هایی که در حال حاضر در امر توسعه و ترویج ازدواج است موردتوجه قرار گیرد .

وی بابیان این‌که تأمین مخارج ازدواج و خرید جهیزیه از دغدغه‌های خانواده‌ها است، افزود: امروزه باید دلایل کاهش ازدواج و بالا رفتن نرخ رشد طلاق در تازه مزدوجان بررسی شود .

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: اعضاء مجمع خیرین ازدواج یک سال تلاش کردند که این مجمع را به ثبت برسانند و خودمحور و ستون آن قرار گرفتند که من به آن‌ها خدا قوت گفته و از زحمات و کار خداپسندانه این عزیزان سپاسگزارم .

شریعتی با اشاره به این‌که این گردهمایی‌ها و هم‌افزایی با اهداف بسیاربزرگ و مقدس تشکیل‌شده است، خاطرنشان کرد: سعی داریم تا همان‌طور که استان یزد در تمام عرصه‌ها الگو بوده در بحث ازدواج و کاهش طلاق هم الگو باشد .

مدیرکل ورزش و جوانان یزد بابیان این‌که وزارت ورزش و جوانان مجری طرح نیست، تصریح کرد: با این شرایط بایستی از تمام امکانات دولتی و مردمی استفاده کنیم تا مؤثر باشد و مشکلات جوانان بخصوص در امر ازدواج که یکی از دغدغه‌های اصلی است برطرف شود .

وی ادامه داد: به همین منظورستاد سامان‌دهی امورجوانان در هر استان تشکیل‌شده و قرار است سامانه ازدواج راه‌اندازی شود .

شریعتی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتیجه بهتر و مؤثرتر در استان یزد، هفت کارگروه با محور مجمع خیرین ازدواج گرد هم آمدند و با همفکری و تشکیل اتاق فکری در خصوص تعاون ، همکاری ، هم افزائی و نحوه مشارکت در توسعه و ترویج و نهادینه سازی ازدواج بحث و تبادل‌نظر می‌کنند .

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به این‌که در بحث ازدواج بخشی جهیزیه و مشاوره و بخشی آموزش و فراهم کردن تسهیلات و تشریفات زدایی است، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد هدفشان بحث ازدواج آگاهانه ، آسان ، بلقوه سالم و پایدارو کمک به نهادهایی دولتی و مردم است و حضور خیرین در تمام این کارگروه‌ها بسیار مؤثر و مثمر ثمر خواهد بود .

در پایان این مراسم از بیش از ۴۴ خیر امر ازدواج و موسسه فعال این امر تقدیر بعمل آمد

 

بخش نظردهی بسته شده است..