تفت میزبان اولین جشنواره کشوری اسب‌های خالص ایرانی

بیست و دومین دوره مسابقات زیبایی اسب عرب ایران رده ایکاهو و اولین دوره قهرمانی کشور اسب‌های خالص ایرانی با عنوان جام «کینو عقیلی» به میزبانی شهرستان تفت در استان یزد برگزار می‌شود .

به گزارش یزدی نیوز «عباس سپهر» دبیر هیات سوارکاری شهرستان تفت و مسئول برگزاری این دوره جشنواره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، برگزاری رقابتی سازنده به منظور حمایت از اسب اصیل ایرانی و شناساندن آن به دنیا را مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره اعلام کرد و افزود: جشنواره روز چهارشنبه هشتم شهریورماه جاری در محل مجموعه ورزشی آزادی شهر تفت برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که حضور برخی از رسانه‌های  خارجی برای اولین بار در این جشنواره به منظور بازتاب عنوان اسب اصیل ایرانی در دنیا نیز فراهم شده است، اعلام کرد: «نلی فیلیپوت» داور بلژیکی و «متئوسجاوورسکی» داور لهستانی  این جشنواره را قضاوت خواهند کرد .

مسئول برگزاری این دوره جشنواره همچنین اظهار کرد: شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها از سراسر کشور به وی‍‍ژه استان‌های همدان، آذربایجان‌شرقی، خوزستان، اصفهان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و یزد خواهند بود.

سپهر در پایان نیز نمایش فیلم با موضوع معرفی اسب‌های اصیل و سخنرانی تخصصی «باسل جدعان» از نمایندگان سازمان بین‌المللی اسب در مورد اسب‌های اصیل از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..