مدیر کل استاندارد یزد خبر داد:

آغاز طرح تردد گشت‌های استاندارد در سطح شهر

به گزارش یزدی نیوز مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: به منظور ایجاد آرامش در سطح جامعه و مطمئن ساختن شهروندان از وجود کالاها و خدمات استاندارد درسطح شهر، بزودی گشت استاندارد در یزد آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمد حسین ماجدی اردکانی» که در جلسه شورای معاونین اداره کل و به مناسبت هفته دولت سخن می‌گفت، افزود: به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت یاد و خاطره کلیه شهدائ کارمند، طرح تردد گشت استاندارد در سطح شهر کلید خواهد خورد و دامنه کاری آن علاوه بر بازارهای خرید و فروش، واحدهای تولیدی را نیز شامل خواهد شد .

وی ادامه داد: براساس بند ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ،ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری،کلیه محصولات داخلی باید تحت پوشش استاندارد قرار گرفته و نسبت به ترویج آن‌ها اقدام شود.

ماجدی ادامه داد: با توجه به شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، این اداره کل در وهله اول از طریق یکسری تحقیقات میدانی نسبت به شناسایی واحد‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری اقدام کرده که در قالب این طرح به سراغ آن دسته از واحدهایی که تا کنون به ما مراجعه‌ایی نداشته رفته و در صورت لزوم به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بدون شناسنامه تولید و استاندارد به بازار، نسبت به پلمپ خط تولید آنها اقدام خواهیم کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد‌ها) هم اکنون در سطح بازار یزد با سرعت و کیفیت خوبی درحال اجراست که با اجرای طرح تردد گشت استاندارد، مدت زمان انجام بازرسی‌ها افزایش یافته و کارشناسان استاندارد قادر خواهند بود،خارج از وقت اداری و در عصرها و شب‌ها نیز به گشت‌زنی و کنترل کالاها و خدمات سطح بازار مشغول باشند .

ماجدی اردکانی در پایان گفت: با توجه به ثبت شهر یزد در یونسکو، در آینده نزدیک حضور گردشگران داخلی و خارجی بیشتری را در این استان پهناور شاهد خواهیم بود که با اجباری شدن اجرای استاندارد تمام کالاها و خدمات حساس، قطعاَ آرامش خرید افزایش یافته که با صعودی شدن روند حضور مهمانان در یزد، مطمئناً توسعه صنعت توریسم را به دنبال خواهیم داشت.

 

بخش نظردهی بسته شده است..