ارائه آموزش های مهارتی به ۹۷۰۰ نفر در شهرک های صنعتی یزد در دولت تدبیر و امید

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 9 هزار و 700 نفر از شاغلین در صنایع کوچک و متوسط استان در سطح شهرکها و نواحی صنعتی از خدمات آموزشی این شرکت بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز،  ذبیح ا… زارع در حاشیه برگزاری یک سمینار آموزشی در شهرک صنعتی اردکان با اعلام این خبر افزود: این آموزش‌ها در حوزه‌‌های مهارتی، کارآفرینی، بازار، بهره‌وری و تکنولوژی به صنایع کوچک ارائه می‌شود و در این زمینه شرکت شهرک‌‌های صنعتی بخش عمده ای از هزینه‌های برگزاری آموزش‌ها را در قالب یارانه پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش به واحدهای صنعتی از مهم‌ترین رسالت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در بحث نرم‌افزاری و حمایت از صنایع کوچک است که در این زمینه ۲۷۰ دوره آموزشی در دولت یازدهم برای صنعتگران یزدی برگزار شد.

زارع با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی از مهمترین برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: در همین راستا ارائه آموزش‌ها از سال گذشته شتاب گرفت و آموزش‌هایی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد و همچنین طی تفاهم‌نامه ای با اداره کل فنی و حرفه ای استان دوره‌های آموزشی مهارتی ویژه صنایع نیز برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شرکت‌های صنعتی با بیان اینکه مهمترین سرمایه بخش صنعت، نیروی انسانی است و بخش مهمی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، عدم آموزش صحیح نیروی انسانی است، گفت: ارتقا سطح مهارت شاغلین در شرکتها و واحد‌های صنعتی می تواند باعث پویایی این واحدها شود.

زارع مهارت و تخصص کافی کارکنان را ضروری دانست و افزود: با توجه به وضعیت صنایع و رکود حاکم ، افزایش مهارت فنی شاغلین در واحدهای صنعتی کوچک می تواند کمک شایانی برای افزایش تولید و ارتقاء سطح کیفیت تولیدات داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به حمایت این شرکت برای حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌ها نیز گفت: در طی دولت تدبیر و امید به منظور گسترش بازار فروش محصولات صنایع کوچک و توانمندسازی این صنایع نزدیک به ۳۱۰ واحد صنعتی به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اعزام شده‌اند.

زارع این اقدام را در راستای توانمندسازی واحدهای کوچک عنوان کرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تولیدی محصولات استان یزد، زمینه آشنایی و رایزنی تولید‌کنندگان یزدی را با تولیدات و تکنولوژی‌ سایر استانها و به ویژه تولیدکنندگان خارجی فراهم می کند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..