مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

امروزه همه توجهات باید به سمت سوق دادن جوانان به ازدواج باشد

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان یزد گفت: خانواده‌ها با ایجاد شرایط مناسب، جوانان را به سمت ازدواج سالم و سنتی سوق دهند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مسعود شریعتی شامگاه شنبه چهارم شهریورماه در افتتاحیه نمایشگاه ازدواج در یزد بابیان اینکه در مناطق آسیب‌زای استان برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی اجراشده و خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها با همکاری ارگان‌های دولتی اعم از استانداری، اداره ارشاد، سازمان فرهنگی ورزشی، اداره ورزش و جوانان استان و دستگاه‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه ازدواج اثرات مثبت بسیاری خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از مجموعه‌های فعال این نمایشگاه، سازمان فعالین ازدواج است که به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد به این خوبی توانسته امکانات مناسب را برای ازدواج جوانان فراهم آورد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان یزد اضافه کرد: شاید امروزه بیشتر توجهات از جهیزیه باید به سمت فرهنگ‌سازی و ایجاد فکر و فرهنگ عدم تجرد و ایجاد شوق در جوانان برای ازدواج باشد که در این زمینه کارهای بسیاری باید صورت گیرد.

شریعتی به فعالیت‌هایی که برای ترغیب و تشویق جوانان برای ازدواج باید در خانواده صورت گیرد اشاره و خاطرنشان کرد: مشاوره‌های نفربه‌نفر، کارهای فرهنگی بین خانواده‌ها، کمک به جوانان در مسیر ازدواج مانند مشاوره‌های قبل از ازدواج یا حین و یا بعد از ازدواج کارهایی است که بایستی در خانواده‌ها برای تشویق جوانان در امر ازدواج انجام گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: امروزه بایستی سعی ما این باشد که خانواده‌ها به سمت ازدواج‌های به‌دوراز تشریفات، سنتی و اسلامی، سالم و پایدار سوق دهیم تا مشکلاتی که جوانان با آن روبه‌رو هستند از بین برود.

بخش نظردهی بسته شده است..