رئیس انجمن داروسازان استان یزد مطرح کرد

احتمال کمبود دارو تا چند ماه آینده در یزد / فعالیت شش واحد داروسازی در یزد

رئیس انجمن داروسازان استان یزد گفت: در صورتی که بیمه‌ها همچنان از عمل به تعهداتشان خودداری کنند، کمبود دارو در استان یزد طی چند ماه آینده دور از انتظار نیست.

به گزارش یزدی نیوز دکتر محمدرضا پورشفیعی در گفتگو با خبرگزاری فارس در یزد، با اشاره به برنامه‌های این انجمن به مناسب روز ملی داروسازی گفت: به علت اینکه روز بزرگداشت شهدای منا و مراسم بزرگداشت و تکریم داروسازان هم‌زمان‌شده است، مراسم روز تجلیل از داروسازان استان به‌روز عید غدیر موکول شده است که این مراسم در باغ صدری تفت برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعال بودن تعدادی از واحدهای داروسازی در استان یزد اظهار داشت: اکنون شش واحد داروسازی در استان فعالیت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به یزد سرنگ، یاس میبد، دی دارو میبد، کارن و غیره اشاره کرد.

رئیس انجمن داروسازان استان یزد تأکید کرد: در بیمارستان‌های استان به تعداد کافی داروساز مستقرشده است که در بخش داروخانه در حال فعالیت هستند و هر بیمارستانی با توجه به‌تناسب اگر به بیش از یک داروساز نیاز داشته باشد انجمن داروسازان استان این نیاز را مرتفع کرده است.

پورشفیعی در ادامه از تشکیل دپارتمان دارویی در استان برای اولین بار در راستای نظارت بر داروهای مصرفی بیماران خبر داد.

وی تصریح کرد: در کل استان ۱۵۰ داروخانه و قریب به ۲۰۰ نفر هم داروساز در استان فعالیت می‌کنند.

رئیس انجمن داروسازان استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد دارای دو دانشکده داروسازی است گفت: یزد از جهت دارا بودن دانشکده داروسازی از رتبه کشوری خوبی به لحاظ آموزشی و رتبه علمی کسب کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات اصلی داروسازان داخلی گفت: علاوه بر وجود مشکلاتی چون واردات مواد اولیه دارو که برای داروسازان داخلی محدودیت‌های جدی ایجاد کرده است، می‌توان عدم پرداخت بیمه‌ها به داروخانه‌هاست که مشکل جدی برای واحدهای تولیدکننده دارو به وجود آورده است.

پورشفیعی با اشاره به سرباززدن بیمه‌ها از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و شرکت‌های داروسازی گفت: اگر بیمه‌ها همچنان از پرداخت تعهدات خود به داروخانه‌ها خودداری کنند توانایی خریدار داروخانه‌ها کم می‌شود و احتمال اینکه در یک یا دو ماه آینده کمبود دارویی در استان داشته باشیم دور از انتظار نیست.

رئیس انجمن داروسازان یزد در پایان خاطرنشان کرد: در یزد تولید داروی صنعتی نداریم و بیشتر درزمینهٔ تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..