استاندار یزد مطرح کرد

استان یزد؛ رتبه نخست کشور در زمینه صرفه‌جویی آب

استاندار یزد گفت: با توجه به آمارها، استان یزد رتبه برتر را در بین استان‌های دیگر در صرفه‌جویی مصرف آب در کشور دارد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد میرمحمدی شب گذشته در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از استان‌هایی است که با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است، گفت: با توجه به آمارها، استان یزد رتبه برتر را در بین استان‌های دیگر در صرفه‌جویی مصرف آب در کشور دارد.

وی بابیان اینکه امروزه در استان یزد، صنایع به دنبال استفاده از دستگاه‌هایی هستند که مصرف آب را کاهش دهد، افزود: صنایع با این کار هم در صرفه‌جویی آب کمک خواهند کرد و هم اینکه در هزینه‌های جاری‌شان شاهد کاهش چشمگیری خواهیم بود.

رئیس ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در زمان ارائه آمارهای خود دقت لازم را داشته باشند، زیرا مگر می‌شود که استانی در کشور در صرفه‌جویی آب رتبه اول را داشته باشد و با این هجمه‌های مختلف هم روبه‌رو شود.

استاندار یزد ادامه داد: برخی به دنبال سوءاستفاده از این آمارها برای تخریب مدیران ارگان‌ها هستند، پس لازم است که نسبت به این امر توجه داشته باشید.

میرمحمدی اظهار داشت: اگر بخواهیم مغازه‌های سنتی را مقاوم‌سازی کنیم و جریان خریدوفروش را به نقاط مرکز شهر منتقل کنیم بایستی تمام ظرفیت‌های خیابان‌ها، ترافیک، تردد و … را موردبررسی قرار داده و زمانی که مشاهده شد که منطقه موردنظر، ظرفیت این کار را دارد طرح اجرایی آن را ارائه کنید.

وی در پایان، گفت: برگزاری این جلسات باید به‌گونه‌ای باشد که تعاملات بین دستگاه‌های مربوطه برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم افزایش یابد و در آینده شاهد ایجاد مشکلات در زمینه‌های مختلف برای مردم نباشیم.

بخش نظردهی بسته شده است..