رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

بانک‌ها در عدم پرداخت تسهیلات به مشتریان مقصر صددرصد نیستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: طبق آمارها مشخص شد که بانک‌ها مقصر صددرصدی در عدم پرداخت تسهیلات به مشتریان نیستند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمیدرضا نصیری زاده شب گذشته در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد بابیان اینکه علت پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک‌ها به برخی از مشتریان موردبررسی قرار گرفت، اظهار داشت: عدم مراجعه و پیگیری مشتری‌ها به بانک را ۳۶ درصد به خود اختصاص می‌دهد، به این معنا که این تعداد از مشتریان اصلاً برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه نکردند.

وی ادامه داد: عدم ارائه مدارک به بانک از سوی مشتریان ۳۵ درصد، ارجاع به واحد کارشناسی و در دست بررسی ۱۱ درصد، ۱۰ درصد از مشتریان در مرحله تحویل مدارک و وثیقه هستند و مابقی شامل موارد دیگر می‌شود، پس با بررسی‌ها معلوم شد که بانک‌ها مقصر صددرصدی در پرداخت نکردن تسهیلات به مشتریان نیستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه بعد از آمارهای گرفته‌شده در خصوص علت عدم پرداخت تسهیلات، تأثیرات پرداخت تسهیلات به مشتریان را در تولید و فروش نیز موردبررسی قرار گرفت، اضافه کرد: این آمار از اداره امور اطلاعاتی استان یزد به قبل و بعد از اعطای تسهیلات به ۱۸۴ واحد تولیدی انجام‌گرفته است.

نصیری زاده خاطرنشان کرد: از این ۱۸۴ مورد به‌طور متوسط بیش از ۲۶ درصد ارزش‌افزوده بیشتری پرداخت کرده‌اند که این مسئله نشان از افزایش فروش واحدهای تولیدی است که تسهیلات به آن‌ها تعلق‌گرفته است.

وی اظهار داشت: در همین مورد آماری گرفته شد در خصوص اینکه اشتغال ایجادشده با پرداخت تسهیلات، به چه اندازه بوده است که فروردین‌ماه سال ۹۵ اشتغال واحدهای تولیدی ۱۶۷ واحد را قبل از اعطای تسهیلات و دی‌ماه همان سال بعد از اعطای تسهیلات از اداره تأمین اجتماعی درباره بیمه‌شدگان توسط کارفرما گرفته شد.

این کار‌شناس اقتصادی ادامه داد: این ۱۶۷ واحد قبل از اعطای تسهیلات، ۴۸۰۱ نفر اشتغال داشتند و بعدازآن ۵۴۷۲ نفر بیمه و مشغول به کار شدند که نشان می‌دهد هر واحد تولیدی به‌طور میانگین بیش از ۴ درصد افزایش اشتغال داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..