مدیر عامل توزیع برق یزد خبر داد:

برخورداری ۹۹.۷۲ درصد روستاهای یزد از نعمت برق/متوسط خاموشی‌های کشور ۱۰ برابر بیشتر از یزد

مدیر عامل توزیع برق استان یزد با اشاره به افتتاح 66 طرح حوزه برق استان در هفته دولت، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات مناسب صورت گرفته 99.72 درصد از روستاهای استان برخوردار از نعمت برق هستند.

به گزارش یزدی نیوز  به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا صحتی» امروز بمناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر استان یزد دارای ۶۳۰ هزار و ۵۴۵ مشترک برق است که بیشترین آنها یعنی ۸۱.۲ درصد را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار مشترک صنعتی شرکت توزیع برق استان که ۵۰ درصد از فروش انرژی این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: البته با احتساب صنایع بزرگ استان که مشترک شرکت برق منطقه‌ای استان هستند، میزان فروش برق صنعتی استان به بیش از ۷۰ درصد می‌رشد.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ درصد فروش برق استان خانگی و ۱۶ درصد نیز مروط به بخش کشاورزی است.

صحتی با اشاره به گرمای شدید هوای استان در ایام ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه، پیک بار امسال استان را ۱۴۰۸ مگاوات خواند و تصریح کرد: البته بیشترین پیک مصرف شرکت توزیع برق استان در سال جاری تاکنون ۸۱۷ مگاوات بوده که کمتر از پیش‌بینی ۸۴۵ مگاواتی برای امسال بوده است.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته جهت کاهش پیک مصرف امسال استان اشاره و از اهم آنها طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع، طرح ذخیره‌ عملیاتی صنایع و طرح دیزل ژنراتور صنایع و همچنین در بخش کشاورزی نیز همکاری مطلوب کشاورزان یزدی را ذکر کرد.

مدیر عامل توزیع برق استان خاطرنشان کرد: تلاش برای کاهش تلفات شبکه توزیع برق، نصب ۵۰ هزار کنتور هوشمند برای چاه‌های کشاورزی، اجرای سیستم AMT و شروع هوشمند‌سازی شبکه با نصب ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند در سال ۱۳۹۵، تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده و اتمام برق‌رسانی به کلیه روستاهای ۱۰ تا ۲۰ خانوار از جمله اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی تهیه و پیگیری طرح‌های کاهش تلفات از محل خاص به مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال و تهیه طرح‌های کاهش تلفات جدید به بلغ ۲۲۰ میلیارد ریال را از برنامه‌های استان برای کاهش تلفات شبکه ذکر کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از ابتدای طرح جهادی کاهش تلفات در استان شاهد کاهش تلفات از ۹.۵ درصد در سال ۱۳۹۱ به ۷.۲ درصد در سال گذشته بوده‌ایم که این روند باد تا رقم ۶.۷ درصد برای استان ادامه یابد.

صحتی در مورد نصب کنتورهای هوشمند(طرح فهام) در استان نیز توضیح داد: سهمیه استان از این طرح در سال گذشته ۸۰۰ کنتور هوشمند بوده ولی با توجه به استقبال یزدی‌ها تاکنون ۴۰۰۰ کنتور نصب شده که از این تعداد ۳۲۰۰ مورد صنعتی، ۷۰۰ مورد کشاورزی و مابقی اداری و تجاری بوده است.

این مسئول پیرامون توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان گفت: در بحث نیروگاه‌های زیر ۱۰ کیلووات تاکنون ۴۷۳ مورد مجوز به ظرفیت جمعاً سه مگاوات صادر شده که از این مقدار ۱۳۹ مور با ظرفیت ۶۸۱ کیلووات به شبکه متصل شده‌اند.

وی یاداور شد: علاوه بر قراردادهای منعقده شرکت برق منطقه‌ای یزد در این حوزه که بالغ بر ۳۰۰ مگاوات است، چهار نیروگاه نسبتاً بزرگ نیز در حوزه شرکت توزیع برق با ظرفیت ۱۳.۸ مگاوات فعالیت دارند و هشت مورد دیگر با ظرفیت ۲۱ مگاوات نیز در دست اقدام هستند.

وی به توسعه منابع تولید پراکنده در استان نیز اشاره و با بیان این که در حال حاضر ۱۰۰ مگاوات انرژی استان از این طریق تامین می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۲۲۰ مگاوات درخواست وجود داشته که از این مقدار تاکنون ۹۱.۴ مگاوات صدور پروانه و از این میزان نیز ۳۲ مگاوات عقد قرار شده است.

صحتی در مورد نعمت برق در روستاهای استان با تاکید بر این که هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار استان فاقد برق نیست، عنوان کرد: از مجموع ۹۷۳ روستای دارای سکنه استان ۹۲۱ روستا دارای برق هستند به طوری که پوشش استان در این حوزه ۹۹.۷۲ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش خاموشی‌های استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از سال ۱۳۸۹ تاکنون شاهد کاهش روند نرخ خاموشی‌های استان از ۰.۵۹ به ۰.۱۷ در سال گذشته هستیم به طوری که الان هر مشترک یزدی در سال ۸۸ دقیقه خاموشی دارد و این در حالی است که متوسط کشوری برای هر مشترک بالای ۸۰۰ دقیقه است.

مدیر عامل توزیع برق استان در بخش پایانی سخنانش به طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال اشاره و تصریح کرد: در این هفته ۶۶ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در پنج محور برق‌رسانی به مسکن مهر شهری و روستایی، توسعه و ساخت شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه‌سازی شبکه‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی، تامین روشنایی شهرها و روستاها و نصب کنتور طرح فهام است.


 

 

بخش نظردهی بسته شده است..