بخشدار زارچ خبر داد؛

بهره‌برداری از سالن ورزشی الهه آباد به مناسبت هفته دولت در زارچ

بخشدار زارچ با اشاره به دستاوردهای دولت در این بخش اشاره کرد و گفت: طرح کلنگ‌زنی بوستان روستای محمدآباد و بهره‌برداری از سالن ورزشی الهه آباد به مناسبت هفته دولت در بخش زارچ انجام می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«امیرصادقی مقدم» در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان این که بخشداری زارچ بیش از ۲۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است، اظهار کرد: آمار بیمه شدگان بخشداری زاچ شش هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی با بیان این‌که ۱۲۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی زارچ مشغول فعالیت هستند، افزود: ‌این واحدها برای بیش از یک هزار و نفر شغل مستقیم ایجاد کردند.

بخشدار زارچ ایجاد شهرک ناحیه صنعتی دولتی در زمینی به مساحت ۴۹ هکتار را از جمله اقدامات در دستور کار این بخشداری دانست و گفت:‌ ساخت فقط صنایع پاک از جمله ویژگی‌های این شهرک صنعتی است.

صادقی مقدم در ادامه با اشاره به ظرفیت کشاورزی بخش زارچ تصریح کرد: برخورداری بیش از ۴۰ هکتار گلخانه و یک هزار و ۶۴ هکتار سیط زیر کشت باغی از جمله ویژگی‌های بخشداری زارچ است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۸۰ واحد صعتی و ۱۵۰ واحد سنتی دامداری در بخش زارچ، اظهار کرد: برخورداری از ۱۰ هزار رأس دام سبک و ۹ هزار رأس دام سنگین از جمله ویژگی‌های اقتصادی بخش زارچ است.

بخشدار زارچ قنات تاریخی زارچ را یکی دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این بخش دانست و بیان کرد: این قنات با طول بیش از ۸۰ کیلومتر و بیش از دو هزار حلقه چاه بزرگترین قنات کشور است.

وی در ادامه برخوردرای از ۲۰ اثر تاریخی را از جمله ظرفیت‌های بخش زارچ عنوان کرد و افزود: طرح جامع گردشگری بخش زارچ از جمله اقدامات در دستور کار است.

صادقی مقدم پیگیری جهت به ثبت رساندن بافت تاریخی روستای الهه آباد زارچ را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: ثبت روستای دربید به عنوان روستای هدف گردشگری یکی دیگر از دغدغه های توسعه ای بخش زارچ است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برخورداری از ظرفیت پرورش اسب به ویژه اسب عرب از دیگر پتانسیل‌های بخش زارچ است، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ رأس اسب از نژادهای مختلف در ۱۲ باشگاه اسب‌سواری زارچ وجود دارد.

وی عدم وجود پیست اسب‌سواری را یکی از مشکلات زارچ در این حوزه دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین به منظور ساخت محل پرورش اسب و ساخت پیست اسب سواری این منطقه انجام شده است.

بخشدار زارچ در مورد طرح‌های هفته دولت در این بخش خاطرنشان کرد: مراسم کلنگ‌زنی بوستان روستای محمدآباد و بهره‌برداری از سالن ورزشی الهه آباد زارچ از جمله طرح‌های هفته دولت در این بخش است.

وی در ادامه احداث ساختمان دهیاری روستای محمدآباد و ارتقای نمایندگی کمیته امداد به اداره را از جمله دستاوردهای این بخش است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..