معاون میراث فرهنگی یزد تاکید کرد:

جشنواره‌ها تاثیرگذار در توسعه گردشگری پایدار و خودباوری روستاییان

اولین جشنواره «روناس» همراه با جشنواره «دست‌پخت مادر بزرگ‌ها» روز گذشته در محل آب انبار حاج حسن واقع در بافت تاریخی روستای ترک آباد اردکان برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوز «محمدرضا نصیری» سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، گفت: این دومین جشنواره شهرستانی اردکان در زمینه گیاه ارزشمند دارویی روناس بود که با استقبال بسیار خوب روستاییان اردکان و عموم مردم روبرو شد .

وی با اشاره به اهمیت جشنواره‌های مختلف در معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری روستاییان از جمله اهداف این اداره کل در برگزاری جشنواره‌های مختلف است و در هین راستا نیز تا‌کنون برای برگزاری بیش از ٢۰ جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی صورت گرفته است .

نصیری خاطرنشان کرد: تاکنون در همین رابطه هشت جشنواره در شهرهای مختلف اجرا شده که تا پایان شهریورماه نیز شاهد برگزاری جشنواره اسب خالص ایرانی در تفت، جشنواره خرما و مجسمه‌های شنی در بافق، جشنواره عشایر در خاتم و ابرکوه و همچنین جشنواره سفال و سرامیک در شهرستان میبد خواهیم بود.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، خودباوری در روستاییان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه در راستای اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های مختلف از سوی این سازمان خواند.

وی یادآور شد: با توجه به افتخار جهانی ثبت بافت تاریخی شهر یزد در لیست یونسکو، جشنواره ثبت جهانی یزد در نیمه شهریور ماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد .

گفتنی است، پخت و پخش آش پنجه به جو از غذاهای محلی روستای ترک آباد، بازدید از بافت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این روستا، اجرای نحوه کشت و برداشت روناس، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری بخشی از برنامه های جشنواره روناس در روستای ترک آباد اردکان بود که با استقبال عموم مردم روبرو شد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..