مسئول سازمان بسیج اصناف استان یزد مطرح کرد

یزد؛ استان نمونه کشوری در اجرای طرح فقه بازار / واحدهای صنفی؛ سنگرهای جهاد اقتصادی‌اند

مسئول سازمان بسیج اصناف استان یزد گفت: هر واحد صنفی؛ سنگر جهاد اقتصادی‌ است و باید به نجلی برای حفاظت و حراست از نظام اقتصادی کشور تبدیل شود.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اصغر سلمانی پیش از ظهر امروز در جمع بازاریان یزد با اشاره به نام‌گذاری چهارم شهریور سالروز به شهادت رسیدن مهدی عراقی و فرزندش توسط منافقین اظهار داشت: این مجاهد نستوه که همچون سربازی فداکار در خدمت امام (ره) بود در سن ۴۹ سالگی به همراه فرزندش حسام توسط گروهک منافق فرقان به شهادت رسید.

 وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در پیام شهادت این بازاری مجاهد و انقلابی فرمودند: عراقی باید شهید می‌شد، مرگ در رختخواب برای او کوچک بود.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان در ادامه بابیان اینکه عملکرد این مجموعه در جهت تحقق بازار اسلامی است به تشریح برخی فعالیت‌های این سازمان در استان یزد پرداخت.

وی به برگزاری کلاس‌ها و جلسات هفتگی فقه بازار و کسب‌وکار به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های بسیج اصناف در راستای آشنا کردن بازاریان با مبانی دینی در کسب‌وکار اشاره کرد افزود: استان یزد در اجرای این طرح به‌عنوان استان نمونه کشوری شناخته‌شده و همواره اصناف و بازاریان استان در مسیر تحقق بازار اسلامی در یزد پیشرو بوده‌اند.

سلمانی ادامه داد: به‌منظور ترغیب کسبه استان برای حضور در کلاس‌های فقه بازار و آشنا کردن آن‌ها با احکام دینی، به حاضرین در این کلاس خدماتی همچون ۳۰ درصد تخفیف حق عضویت در صنف مربوطه ارائه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان بابیان اینکه بازاریان استان همواره در فعالیت‌های انقلابی و ارزشی پیشگام بودند، به تدفین هشت شهید گمنام در میدان امیر چخماق اشاره کرد و افزود: بازاریان و کسبه بازار مرکزی یزد در این اقدام که خیر و برکات فراوانی را برای دارالعباده یزد به همراه داشت پیشگام بودند و اولین درخواست از سوی آن‌ها ارائه شد.

وی به برگزاری یادواره‌های و مجالس متعدد گرامیداشت شهدای بازار، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان و برگزاری محافل انس با قرآن و اردوهای فرهنگی توسط بازاریان و سازمان بسیج اصناف اشاره کرد و افزود: انتشار کتاب‌های نقش اصناف و بازاریان استان یزد در ۸ سال دفاع مقدس، لبخند بادگیرها پیرامون شهدای گمنام امیر چخماق و کتاب زندگینامه شهید علی حسین پور با عنوان کمی بلندتر صدایم کنِ از دیگر فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته توسط این مجموعه است.

سلمانی در ادامه به نقش بسیج اصناف در راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در اصناف و اتحادیه‌های مختلف برای مبارزه با منکر ربا و تشکیل موسسه خیره در صنف زرگران اشاره کرد و افزود: بازاریان همواره در امور خیریه و فعالیت‌های عام‌المنفعه پیشگام بودند و چنین فعالیت‌ها و اقداماتی باید در بین همه بازاریان و صنف‌های مختلف ترویج شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان به تقدیر از بانوان فروشنده باحجاب برتر در صنف‌هایی که با بانوان مرتبط هستند اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام در راستای امربه‌معروف و ترویج حجاب اسلامی در بازار صورت گرفته است.

سلمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ترویج فروش کالای داخلی، عدم استفاده از کالای قاچاق و عدم فروش کالا با نماد غربی در بازار به نقش واحدهای صنفی در تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود شرایط اقتصادی اشاره کرد و افزود: هر واحد صنفی در کشور باید به سنگری در جهاد اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره اینکه وجود مراکز عرضه قلیان زیبنده بازار دارالعباده یزد نیست افزود: همه دستگاه‌های استانی ذی‌ربط عزم جدی در جمع‌آوری این مراکز داشته و دارند و همچون گذشته با افراد خاطی در این مهم برخورد خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان یزد در پایان قاچاق کالا را از دیگر معضلات و آسیب‌های بازار دانست و افزود: مبارزه با قاچاق هماهنگی و همراهی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و همه مسئولین ذی‌ربط باید با جدیت با قاچاق برخورد کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۴

 

بخش نظردهی بسته شده است..