با هدف معرفی و احیا صنایع دستی؛

نمایشگاه صنایع دستی در مهردشت ابرکوه افتتاح شد

با هدف معرفی و احیا صنایع دستی؛ نمایشگاه صنایع دستی در مهردشت ابرکوه افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، هم‌زمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، نمایشگاه صنایع‌دستی مهردشت به‌منظور حفظ این آثار و بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصاد و اشتغال در شهرستان ابرکوه، گشایش یافت.

حمیدرضا رستگار پناه کارشناس مدیریت جهانگردی و مسئول برپایی این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مرکز صنایع‌دستی شهر مهردشت باهدف احیا، تولید و حفظ صنایع‌دستی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی برپاشده و تا سیزدهم شهریورماه دایر خواهد بود.

رستگار پناه تصریح کرد: اعضای فعال در این نمایشگاه بنا دارند با برداشتن گام‌های کوتاه اما استوار و پیوسته، آغازگر یک حرکت جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان و بانوان مستعد شهر مهردشت باشند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی شهرستان، خاطرنشان کرد: گلیم‌بافی، بافت عروسک‌های عشایری، جُلی و بافتنی ازجمله صنایع‌دستی شهر مهردشت است که در این نمایشگاه عرضه‌شده است.

رستگار پناه افزود: به‌تازگی سفارش‌هایی از چند تاجر برای صادرات گلیم‌های خطی، نقش دار، زرباف و کیف گلیم داشتیم؛ راه صادرات نیازمند آموزش و کسب تجربه است که متأسفانه ما هیچ سررشته‌ای از صادرات نداشته و در این زمینه نیازمند آموزش و حمایت ویژه مسئولین هستیم.

مسئول برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی شهر مهردشت، اضافه کرد: گلیم‌بافی ازجمله مهم‌ترین صنایع‌دستی شهرستان و به‌ویژه شهر مهردشت است که اقداماتی درزمینهٔ بِرَند سازی این محصول نیز صورت گرفته است.

گفتنی است نمایشگاه صنایع‌دستی شهر مهردشت تا تاریخ ۱۳ شهریور همه روز از ساعت ۹ الی ۱۳ صبح و ۱۷:۳۰ تا ۲۱ شب برای بازدید عموم، دایر است.

انتهای پیام/۳۴۰۴

 

بخش نظردهی بسته شده است..