مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

احیای روحیه جهادی و انقلابی؛ تنها راه‌حل معضلات کشور است

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به وجود مشکلات عدیده در کشور گفت: احیای روحیه جهادی و انقلابی؛ تنها راه‌حل معضلات کشور است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حسین راسخی پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه‌ها و فعالان دانشجویی شهرستان تفت با اشاره به لزوم پیشگامی دانشجویان و طلاب در عرصه جنگ نرم به‌فرمان امام راحل عظیم‌الشأن در تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه اشاره کرد و افزود: مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه به‌عنوان قشری که از آن‌ها نخبگی می‌جوشد و نقش اساسی در تحولات جامعه دارند.

وی با تأکید بر اینکه این مراکز باید به محلی برای تولید محتوا برای جامعه اسلامی و مرکز جنبش نرم‌افزاری انقلاب باشند افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت بازخوانی و نشر گفتمان امامین انقلاب در دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب هستند اظهار داشت: ترویج گفتمان انقلاب بین اقشار مختلف جامعه ضروری است و همه دانشجویان به‌خصوص دانشجویان بسیجی نقش اساسی در این مهم دارند و باید با آگاهی نسبت شرایط امروز کشور و جهان نقش خود را به‌درستی ایفا کنند.

راسخی بابیان اینکه هر دولتی به هر میزانی از گفتمان انقلاب فاصله گرفت دچار مشکل شد و معضلاتی را برای جامعه درست کرد افزود: احیای روحیه جهادی و انقلابی تنها راه‌حل معضلات کشور است که باید موردتوجه همگان قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باگذشت حدود ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب همچنان بخش قابل‌توجهی از علوم دانشگاهی ما به‌خصوص در حوزه علوم انسانی مبنای غربی دارند، بر لزوم توجه جامعه دانشگاهی به این موضوع تأکید کرد و افزود: اساتید و نخبگان ما باید با ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و تعامل با یکدیگر در به دنبال تولید محتوای اسلامی و اصلاح این علوم باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب ما به این امر نیاز دارد و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به‌عنوان مراکز اصلی فکری و اعتقادی، باید نظریات و محتوا در این جهت تولید کنند و در اختیار جامعه قرار بدهند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..