وضعیت نابسامان شهرک امام علی (ع) تفت

وضعیت نابسامان شهرک امام علی (ع) شهر تفت موجبات نارضایتی ساکنان این منطقه را فراهم کرده است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از تفت، وضعیت شهرک امام علی (ع) تفت چنگی به دل نمی زند به صورتی که با وارد شدن به این منطقه می توان از نابسامانی و نبود امکانات اولیه در آن اطلاع یافت.

علی رغم احداث واحدهای آپارتمانی متعدد و قرار گرفتن بخش قابل توجهی از جمعیت شهر تفت در این منطقه، هنوز بخش هایی از خیابان های این شهرک آسفالت نشده و خبری از علائم راهنمایی و رانندگی نیست.

نکته قابل تامل دیگر در خصوص این شهرک وجود دانشگاه آزاد شهرستان تفت در این منطقه است که خود موجب آن شده است که دانشجویان متعددی در استان و سراسر کشور از این منطقه عبور و مرور کنند و این خود باعث می شود وجهه خوبی از مدیریت شهری این منطقه منعکس نشود.

توسعه نامتوازن این منطقه به همین جا ختم نشده و موضوعات پیش پا افاده دیگری هستند که با وجهه و آبروی منطقه بازی کنند که رها شدن حجم قابل توجهی از نخاله های ساختمانی در این منطقه از آن جمله است.

رها شدن این حجم از نخاله های ساختمانی علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زیبایی این شهرک، مسائل زیست محیطی دیگری را نیز سبب شده است که بنظر می رسد در این زمینه اقدام جدی لازم است.

مهندسی خیابان های این شهرک احداث دو میدان را می طلبد اما علی رغم تایید این موضوع از سوی کارشناسان و اعضای شورای شهر، هنوز هیچ اقدام قابل تاملی صورت نگرفته است.

از سوی دیگر یکی از اصلی ترین موضوعاتی که نارضایتی اهالی این شهرک را سبب شده است وجود واحدهای دامداری، دامپروری و در مواردی اصطبل های نگهداری اسب است که علی رغم مسکونی بودن این منطقه هنوز عزم و تلاشی از سوی مسئولین برای انتقال آن ها صورت نگرفته است.

علاوه بر مزاحمت هایی که استقرار واحدهای دامداری و دامپروری می تواند برای اهالی منطقه از حیث هجوم پشه و بوی نامطبوع ایجاد کند، گزارشهای مردمی از رها شدن حج قابل توجهی از لاشه های دام های مرده در این شهرک حکایت دارد.

شهر تفت علی رغم یدک کشیدن عنوان باغشهر استان یزد هنوز در حوزه فضای سبز لنگ می زند که یکی از نمودهای آن را باید نبود فضای سبز و پارک درون محله ای در شهرک امام علی (ع) این شهر اشاره کرد.

نکته قابل تامل در این میان تازه نفس بودن شورای شهر  و شهردار تفت است که می‌طلبد هر چه سریعتر برای بهبود کیفیت زندگی مردم ساکن در این شهرک گام بردارند زیرا این موضوع کوچکترین کاری است که می‌توانند برای کسانی که آن ها را راهی شورای شهر و شهرداری کرده‌اند انجام دهند.

انتهای پیام/۳۴۰۴

 

بخش نظردهی بسته شده است..