معاون امور اداری و استخدامی کشور خبر داد؛

کاهش ۱۵ درصدی حجم دولت/ ارائه قانون جدید مدیریت خدمات کشوری به مجلس

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به ضرورت ارتقای نظام اداری دستگاه‌های کشور، گفت: قانون جدید مدیریت خدمات کشوری به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«علی اکبر اولیا» در جشنواره استانی شهیدرجایی که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شده است، با اشاره به ضرورت ارزیابی و ارزشیابی ادارات مختلف توسط خود ادارات، اظهار کرد: بررسی این که سرمایه های انسانی و مالی ادارات در جای خود استفاده می شوند یا خیر باید در طول سال انجام شود.

وی با بیان این که انتظار کشور از استان یزد بیش از دیگر استان‌های کشور است، افزود: مدیران و مسئولان استان یزد باید بیش از پیش بحث ارتقای خدمات اداری و استفاده از ظرفیت‌های مختلف اداری و اجرایی را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی در راستای استفاده بهینه از منابع انسانی، گفت: مدیران و دست‌اندرکاران باید سعی کنند با اشتراک گذاری تجارب خود بهره‌وری ادارات تحت امرخود را ارتقا دهند.

وی جشنواره شهید رجایی را فرصت مناسبی برای ارزیابی فعالیت‌های مدیران اداری و ستادی کشور دانست و بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک قانون جدید مدیریت خدمات کشوری به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

اولیا با بیان این که مدیران باید واحد اداری خود را بیش از پیش تقویت کنند، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت با بکارگیری فهم و تدبیر خود سازمان کار مناسب‌تر و ارزان‌تری را ایجاد کند.

وی با اشاره به ابلاغ مربوط به سندآماری نیروهای انسانی از سوی شورای عالی اداری کشور، گفت: متأسفانه تاکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگاه‌ها نسبت به اجرای این ابلاغ کردند.

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان این که برخی از دستگاه‌ها با تورم نیروی انسانی مواجه هستند، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها هم درگیر کمبود نیروی انسانی هستند.

وی با اشاره فعالیت بیش از دو میلیون نیروی انسانی به غیر از نیروهای مسلح در دستگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف تعیین شده حجم دولت باید ۱۵ درصد کاهش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت ساماندهی پرداخت‌های دولتی، گفت: تا پایان امسال سامانه ثبت پرداخت‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

اولیا با بیان این که بحث ایجاد اشتغال پایدار یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی دولت است، تأکید کرد: دستگاه ها برنامه اداری خود را طوری ارتقا دهند که موجب حمایت از اشتغالزایی و توسعه تولید شود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..