نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

جامعه اسلامی نیازمند گسترش علوم دینی است/ توجه به توسعه و گسترش حوزه‌های علمیه استان یزد افزایش یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نیازمند گسترش علوم دینی است، گفت: توجه به توسعه و گسترش حوزه‌های علمیه در یزد افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در آیین افتتاحیه حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به اهمیت ترویج علوم دینی در جامعه اظهار داشت: همه نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی نیاز به مبلغ، راهنما و عالم دینی دارند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در ارتباط با حوزه‌های علمیه از سبقه تاریخی بسیار ارزشمندی برخوردار است، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های استان یزد که نسبت به دیگر استان‌های کشور وجود دارد، بهره‌مندی روستاها از طلاب علوم دینی است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این ویژگی به برکت وجود حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی) در استان یزد به وجود آمده، عنوان کرد: این عالم دینی بسیار وارسته در طول سال‌های عمر خود اقدام به ترویج علوم دینی در روستاها و استقرار طلاب در این مناطق بوده است.

وی بر ضرورت توسعه حوزه‌های علمیه در کشور به ویژه استان یزد تاکید و خاطرنشان کرد: مردم ما به روحانیت و علوم دینی اعتقاد دارند و در صورتی که یک روحانی مخلص و عالم کنار آنها باشد، همه دور و بر این عالم را می‌گیرند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شیعه علمای بسیار گران‌بها و ارزشمندی دارد که همه این عالمان در جهان مظلوم هستند، خاطرنشان کرد: اهمیت تحصیل علوم دینی در عصر امروز بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشیم که این درس خواندن به همراه تهذیب نفس باشد تا بتوانیم به عنوان یک عالم برجسته به جهان کمک کنیم و سبب ترویج اسلام ناب و تشیع در جهان باشیم.

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..