نماینده ولی فقیه در استان یزد:

اصلاح سودهای بانکی مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اصلاح سودهای بانکی مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی می‌کند، بر ضرورت ایجاد تسهیلات برای مهاجرت معکوس مردم به روستاها تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه پنج‌شنبه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، استاندار یزد و مدیران مرتبط با جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به اینکه کم آبی و خشکسالی از مهمترین مسائل و مشکلات استان یزد است، اظهار داشت: خشکسالی‌ها سبب شده که روستاییان روستا را ترک و به شهرها مهاجرت کنند.

وی با تاکید بر خسارت‌هایی که خالی شدن روستاها به دنبال دارد ادامه داد: باید تدبیری اتخاذ کرد که روستاییان مهاجرت معکوس داشته و به روستاها برگردند و شغل و زندگی خود را به محل اصلی زندگی خود منتقل نمایند.

امام جمعه یزد کم آبی را از علل اصلی خالی شدن روستاها دانست و گفت: بحث اشتغال یکی دیگر از موضوعاتی است که سبب خالی شدن روستاها شده است که یکی از علل اصلی نبود اشتغال در روستاها هم بحث خشکسالی و کم شدن کشاورزی است.

ناصری یزدی بر ضرورت ایجاد تسهیلات و مشوق‌هایی برای بازگشت روستاییان به روستاها تاکید کرد و گفت: حیف است که روستاهای استان یزد خالی از سکنه شود و خشکسالی و خرابی گریبان‌گیر آنها شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: باغ‌های بسیار خوب و زیبایی در روستاهای یزد وجود دارد که واقعا خیلی حیف است که به دلیل خشکسالی این باغات خشک شود و به دنبال آن آب و هوای مطلوبی که در این مناطق وجود دارد خراب شود.

وی ادامه داد: باید با اجرای طرح‌های آبیاری نوین و همچنین ایجاد اشتغال در روستاها از چنین مشکلاتی جلوگیری نماییم چرا که اگر این اتفاق نیفتد سال‌های آینده بحث حاشیه‌نشینی شهرها مشکلات بسیار بیشتری به وجود می‌آورد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در گذشته روستاها مرکز تولید همه مواد غذایی مردم بود و شیر، تخم مرغ، ماست، نان، سبزی و دیگر خوراکی‌های مورد نیاز مردم را روستاییان تولید می‌کردند ولی الان برعکس شده و تداوم این موضوع سبب می‌شود که روستاییان روستاها را به صورت کامل رها کنند.

ناصری یزدی ادامه داد: باید تدبیری اندیشید که به نحوی زمینه آبادی هرچه بیشتر روستاها فراهم شود و صنایع جنبی و پرورش دام و طیور به سبک و روش استاندارد و درست در روستاها به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بخش خصوصی آمادگی کار در این زمینه‌ها را دارد گفت: امیدواریم که سودهای بانکی اصلاح شود و سپرده‌گذاران بانک‌ها تشویق شوند که در فعالیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و سودشان را از این طریق کسب کنند تا زمینه اشتغال جوانان کشور هم فراهم شود.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت و استعدادهای بسیار ویژه جوانان در کشور تاکید کرد و گفت: قطعا تمام نقاط کشور دارای استعدادهای بسیار زیادی هستند و تنها لازم است زمینه‌ای فراهم کنیم که این استعدادها به کار گرفته و شکوفا شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..