رییس جهاددانشگاهی یزد در اختتامیه ضیافت قرانی معراج خبر داد؛

راه‎‎اندازی دفتر فرهنگی جهاددانشگاهی در بزرگترین دانشگاه استان یزد

رییس سازمان جهاددانشگاهی یزد با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی جهاددانشگاهی به تمام دانشگاه‎‎ها، فراگیران آموزش‎‎های کوتاه مدت و خانواده اعضای جهاددانشگاهی استان، از راه‎‎اندازی دفتر فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به  گزارش ایسنا – منطقه یزد، مهدی باصولی در مراسم اختتامیه سومین ضیافت قرانی معراج با بیان این که تا پیش از سال ۱۳۹۲ عمده فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی عمدتاً با تلفیق معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و هنر در حوزه دانشجویان این دانشگاه انجام می شد، اظهار کرد: در حال حاضر معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در سه محور دانشجویی، فراگیران مراکز آموزشی و خانواده اعضاء فعالیت دارد و توفیقات زیادی نیز در این حوزه ها کسب کرده است .

وی در این باره ادامه داد: فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی در بخش دانشجویی اکنون علاوه بر دانشجویان دانشگاه علم و هنر، دانشجویان سایر دانشگاه ها را منتفع کرده است که نمونه بارز آن را می توان مسابقات مناظره دانشجویی نام برد که در یزد با استقبال خوبی مواجه شد .

وی در همین باره از افتتاح دفتر فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه یزد با حضور  مسئولان خبر داد .

باصولی با اشاره به تفاوت رسالت آموزشی جهاددانشگاهی، از اهتمام این نهاد به ارائه خدمات فرهنگی در کنار آموزش به فراگیران مراکز آموزش کوتاه مدت خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی یزد در سال گذشته ۲۰ هزار فراگیر داشته که از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند شده اند .

وی یکی دیگر از حوزه های فعالیتی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی یزد را مربوط اعضای جهاددانشگاهی و خانواده هایشان عنوان و خاطرنشان کرد: در همین رابطه از ابتدا تاکید بر تقویت روحیه جهادی و افزایش تعلق خاطر اعضا به جهاددانشگاهی داشتیم که در همین رابطه نیز برنامه‎‎های مختلفی صورت گرفته است که از آن جمله می‌‌توان به ضیافت قرانی معراج که در سطح ملی به میزبانی یزد برگزار می‎‎شود، اشاره کرد.

«محمدرضا دهقانی» معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان نیز با اشاره استقبال خوبی که از این دوره مسابقات صورت گرفته است، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی این دوره که در قالب آزمون‎‎های الکترونیکی و مصاحبه تلفنی برگزار شد، ۲۹۲ شرکت‎‎کننده در هفت رشته قرانی با هم رقابت کردند که با توجه به حضور برخی از آنها در چند رشته تعداد شرکت‎‎کنندگان حدود ۵۰۰ نفر می‎‎شود.

وی به برخی تفاوت‎‎های این دوره ضیافت قرانی معراج با دوره‎‎های قبلی اشاره و تصریح کرد: در این دوره برخی رشته‎‎های مسابقات حذف و برخی رشته‎‎های جدید مانند خطابه قرانی اضافه شد.

دهقانی ادامه داد: در این دوره علاوه بر حضور اعضای جهاددانشگاهی، خانواده‎‎های آنها نیز در مسابقات شرکت داشتند و رشته‎‎های منحقر به خواهران نیز در مسابقات افزوده شد.

وی تعیین مشوق‎‎هایی برای برگزیدگان مسابقات با حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور را از دیگر ویژگی‎های این دوره برشمرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی یزد در ادامه نیز خاطرنشان کرد: ۱۰۹ نفر از شرکت‎‎کنندکان در این دوره از مدیران، ۱۲ نفر از اعضای هیات علمی، ۱۶۸ نفر از اعضای عادی و غیر مدیر و سه نفر از بازنشستگان هستند.

وی ادامه داد: ۱۲۷ شرکت کننده از اعضای جهاددانشگاهی، ۵۰ نفر همسران و ۱۵ نفر نیز فرزندان بالای ۱۶ سال هستند، ضمن این که ۱۵۳ نفر در یک رشته، ۹۷ در دو رشته و ۲۷ نفر نیز در سه رشته شرکت کرده‎‎اند.

وی با بیان این که در این مسابقات از ۴۱ واحد جهاددانشگاهی شرکت داشتند، اظهار کرد: بیشترین سهم شرکت‎‎کنندگان مربوط به معاونت فرهنگی واحد صنعتی اصفهان با ۷۳ نفر است و پس از آن هرمزگان با ۳۴ نفر و یزد با ۲۴ نفر حضور در رده‎ های دوم و سوم هستند.

به گفته دهقانی، بیشترین شرکت‎‎کنندگان مربوط به رشته تفسیر سوره واقعه و پس از ان حفظ و قرائت سوره یس بودند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در پایان نیز پیشنهادات مبنی بر توسعه فعالیت‎‎های قرانی در جهاددانشگاهی، برگزاری برنامه‎‎های آموزشی قرانی حتی به صورت آموزش‌‌های از راه دور و برگزاری مسابقات برای گروه سنی زیر ۱۶ سال مطرح کرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..