بهره‎‎برداری از ۲۵ طرح میراث فرهنگی یزد در هفته دولت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از بهره‏‏برداری 25 طرح در حوزه ‎‎ های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سرمایه ‎ گذاری به مناسبت هفته دولت در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «فاطمه دانش یزدی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این دو شهید بزرگوار، شیرینی خدمت صادقانه را به مردم چشاندند و از آنها به نیکی یاد می شود که امیدواریم با الگو قرار دادن این شهیدان ما نیز بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای مردم باشیم.

وی افزود: تلاش می‏‏کنیم با همفکری و ارائه راهکارهای مناسب برنامه های هفته دولت در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و سرمایه گذاری با رویکردی جدید در استان اجرایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۰ اقامتگاه بوم‏‏گردی، پنج سفره خانه سنتی، یک هتل آپارتمان، سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری طی هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: مجتمع خدمات رفاهی کاسپین واقع در مسیر گردشگری شهرستان اردکان نیز به بهره بردای می ‎‎ رسد.

به گفته دانش یزدی، راه ‎‎ اندازی دفتر پایگاه جهانی قنات حسن آباد مشیر و دهنو و باغ جهانی پهلوان پور مهریز از دیگر برنامه ‎‎ های اجرایی در هفته دولت است.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد گفت: در حوزه صنایع دستی این اداره کل نیز یک مرکز آموزش صنایع دستی به بهره ‎‎ برداری می ‎‎ رسد.

دانش یزدی  عنوان کرد: از ویژه برنامه های دیگر این اداره کل به مناسبت هفته دولت نیز می توان به برگزاری جشنواره روناس روستای ترک آباد واقع در شهرستان اردکان اشاره کرد که به عنوان یک جشنواره جدید و منحصر به فرد با همکاری بخشدای، انجمن میراث ماندگار ترک آباد، دهیاری و میراث فرهنگی طرح‏‏ریزی و اجرا می‏‏شود.

گفتنی است؛ با توجه به جهانی شدن شهر تاریخی یزد سعی شده است برنامه های هفته دولت این اداره کل در راستای تقویت زیرساخت های حضور گردشگران در استان پایه گذاری شود تا با اجرای آنها، استان یزد روز به روز شرایط مناسب تری برای حضور گردشگران پیدا کند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..