فعالیت بیش از ۴۰۰ باشگاه پرورش اسب در استان یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به ظرفیت این استان در زمینه پرورش اسب گفت: بیش از ۴۰۰ باشگاه پرورش اسب در استان یزد فعالیت دارد.

مسعود شریعتی اظهار داشت: یزد به عنوان قطب سوارکاری کشور شناخته شده و بیشترین باشگاه های پرورش اسب کشور نیز در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه باشگاه های پرورش اسب در استان از مشکلات متعددی رنج می برند ادامه داد: استان یزد ظرفیت بالایی در توسعه این رشته ورزشی دارد اما برای توسعه آن نیاز به حمایت مسئولان استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه باشگاه ها و مجتمع های پرورش اسب و سوارکاری نقش موثری در ایجاد اشتغال و سود آوری برای استان دارند عنوان کرد: باشگاه ها و مجتمع های سوارکاری همچنین این ظرفیت را دارند تا جوانان و عموم مردم را به این رشته جذب کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت های این باشگاه ها در سطح استان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره با نرخ دو تا چهار درصد کمک موثری به اشتغالزایی و تداوم روند فعالیت این باشگاه ها خواهد داشت.

شریعتی با اشاره به جذب تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید برای باشگاه های پرورش اسب در استان یزد اظهار داشت: در مجموع دو میلیارد تومان از این صندوق با سود چهار درصد برای ۴۰۵ باشگاه ورزشی در سطح استان جذب شده که اگر این اعتبارات بیشتر به استان تزریق شود در صنعت اسب نیز تحولی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار و تخصیص آن به استان می توان در سال جاری بر اساس اولویت هایی که در این زمینه دیده شده است می توانیم در سال جاری برای هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..