امام جمعه موقت تفت:

مسئولین و خانواده‌ها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه تلاش کنند

امام جمعه موقت تفت با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از بالا رفتن سن ازدواج جوانان گفت: مسئولین و خانواده‌ها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه تلاش کنند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از تفت، آیت‌الله حسین فلاح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تفت، با اشاره به شهادت رجایی و باهنر گفت: کارگزاران مخلص نظام کسانی بودند که جان‌نثار امام و ولی‌فقیه خود بودند و در راه خدمت به خلق خدا جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره سخن امیر مؤمنان (ع) که فرمودند: «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ» اظهار داشت: حضرت علی (ع) خطاب به اشعث بن قیس می‌فرمایند فرمانروایی‌ات طعمه تو نیست، بلکه امانتى است بر گردن تو.

فلاح بابیان اینکه پست و مقام در هر شکلی که باشد اعم از استانداری، فرمانداری و شهرداری یا امامت جمعه امانت است گفت: مسئولان نباید این مسئولیت‌ها را وسیله‌ای برای به منفعت رساندن باند و گروه خود قرار دهند.

خطیب جمعه تفت بابیان اینکه مسئولیت‌پذیری در جمهوری اسلامی که در رأس آن ولی‌فقیه و نائب امام زمان است باید با این دید امانت نگاه شود گفت: اگر این شیوه مسئولیت‌پذیری در جامعه رعایت می‌شد امروز وضع ضعفا و بیچارگان این‌گونه نبود.

آیت‌الله فلاح در بخش دیگری از خطبه‌های خود به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (علیه‌السلام) و حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) اشاره و تأکید کرد: مسئولان لازم است به وعده‌هایی که برای اشتغال جوانان داده‌اند عمل کنند تا زمینه ازدواج آنان فراهم شود و خانواده‌ها نیز باید برای رفع موهومات و کنار گذاشتن چشم و هم‌چشمی‌هایی که دست و پاگیر شده‌اند تلاش کنند تا ازدواج آسان در جامعه ترویج شود.

توصیه به‌حق گویی و بیان سخن نیکو، مانع نشدن کسب‌وکار و تجارت از یاد خدا و شهادت امام محمد باقر (علیه‌السلام) از دیگر محورهای خطبه امروز امام‌جمعه موقت تفت بود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..