امام جمعه موقت بهاباد:

وزرا از امانتی که به دوش گرفته‌اند در راستای خدمت به مردم استفاده کنند

امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به شروع به کار دولت جدید گفت: وزرا از امانتی که به دوش گرفته‌اند در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: امام محمد باقر و امام جعفر صادق (ع) برای تبیین و نشر فرهنگ و معارف ا سلامی شاگردان زیادی را پرورش دادند که همین موضوع سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی شد.

وی افزود: بیشترین روایات و احادیث ما شیعیان نیز از همین دو امام همام است که نشان می‌دهد که شاگردان ایشان در حفظ، حراست و انتقال مفاهیم ناب اسلامی به نسل‌های بعدی موفق بوده‌اند.

امام جمعه جمعه موقت بهاباد در ادامه با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر به دست منافقان کور که با عنوان هفته دولت در تقویم به ثبت رسیده است اظهار داشت: دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران باید زندگی و راه و روش شهیدان رجائی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.

اخوان ادامه داد: بارأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور کابینه دولت دوازدهم تشکیل شده است و این مهم بدون تعامل قوای سه‌گانه میسر نبوده است. امیدواریم وزرای دول همه تلاش خود را به کار گیرند و از امانتی که به دوش گرفته‌اند در راستای خدمت به خلق استفاده کنند.

خطیب نماز جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه دولتمردان به رهنودهای رهبر انقلاب عنوان کرد: کسانی که دولت و حکومت را در دست دارند باید زندگی ساده‌ای را پیش بگیرند و از اشرافی گری به هر نحو پرهیز کنند.

وی به نهم ذی‌الحجه روز عرفه نیز اشاره کرد و گفت: نهم ذی‌الحجه به‌عنوان روز عرفه است روزی که در آن دعا و عبادت و نیایش سفارش زیادی شده است. روز عرفه روز دعا و نیایش و روز پاک شدن گناهان است.

اخوان اعمال روز عرفه را غسل روز عرفه، خواندن زیارت امام حسین (ع)، دعای عرفه و مناجات برشمرد و در اهمیت این دعا گفت: اهمیت این دعا در اقرار به یگانگی خداوند، اقرار به ریزترین و بزرگ‌ترین نعمت‌های خدادادی، روح توحید و اقرار به ناچیزی بندگان خدا در پیشگاه حضرت حق است.

رئیس حوزه علمیه بهاباد در پایان به جنایت تروریست‌های داعش در سوریه و عراق اشاره کرده و تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک همگان خواهند دید که دنیای اسلام از لوث وجود این عناصر پاک خواهد شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..