مدیر کانون اصلاح و تربیت یزد خبر داد:

«سرقت» بیشترین فراوانی جرم در بین کودکان کانون اصلاح و تربیت یزد

مدیر کانون اصلاح و تربیت یزد گفت: بیشترین آمار بزهکاری کودکان، سرقت است و این جرم بیشترین فراوانی را در بین جرائم حوزه کودکان دارد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرنگار مهر، شهمیر صاحبی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده اظهار داشت: در حوزه کودک و نوجوان در اصلاح و تربیت مسائلی داریم که کانون های کشور سلیقه ای عمل می کنند و بخش‌نامه‌ها و قوانین بنابر مزیت های هر استان اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در استان یزد وجه اشتراکی وجود دارد و همه کسانی که در حوزه کودک فعالیت دارند، دغدغه اصلاح و تربیت کودکان را دارند.

مدیر کانون اصلاح و تربیت یزد با اشاره به اقدامات انجام شده برای کودکان در کانون اضافه کرد: در حوزه کانون نیز ابتدا شناسنامه فرهنگی تشکیل می دهیم و دفترچه حقوق شهروندی هم داریم که بچه ها با حقوق شهروندی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسائل آموزشی و فنی حرفه ای در کانون اصلاح و تربیت در ۱۵ رشته دنبال می شود، عنوان کرد: دیدگاه ما نسبت به شغل با آنچه در جامعه است متفاوت است و به سمت مشاغلی رفته ایم که با کمترین میزان کار به راحتی زندگی را تامین می کنند.

صاحبی اظهار داشت: بحث ورزش و تربیت بدنی را برای سلامت جسم و روان کودکان داریم که مرتب برگزار می شود.

وی از دیگر اقدامات را انجام مددکاری در حوزه های مختلف برشمرد و گفت: مددکاری نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری دارد.

مدیر کانون اصلاح و تربیت یزد اضافه کرد: متاسفانه بیشترین آمار بزه کودکان سرقت است و این جرم در بین کودکان کانون اصلاح و تربیت یزد آمار بالایی دارد.

وی با اشاره به نسبت جمعیت کانون اصلاح و تربیت یزد افزود: ۳۶ درصد از متخلفان در کانون بومی و ۶۴ درصد از اتباع بیگانه و غیر بومی هستند.

مدیر کانون اصلاح و تربیت یزد با اشاره به نقش کارگاه آموزشی و تاثیر مثبتی در دیدگاه و رویکرد قضات داشت، عنوان کرد: امیدوارم چنین کارگاه هایی تداوم داشته باشد و شاهد کاهش جمعیت کیفری در کانون باشیم.

وی بیان داشت: در زمینه اعتیاد کودکان نیز مواردی داشتیم که با ورزش درمانی حل شده و در حال حاضر کودک یا نوجوان معتاد در کانون اصلاح و تربیت یزد نداریم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..