مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم مطرح کرد

کاهش تعداد خانواده‌های تحت حمایت و معیشت‌بگیر شهرستان خاتم

مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم از کاهش کاهش تعداد خانواده‌های تحت حمایت و معیشت‌بگیر این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از خاتم، اکبر مقدم روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح اقدامات کمیته امداد شهرستان خاتم در چهار ماه نخست سال‌جاری گفت: ۱۸ فقره وام اشتغال در سه‌ماهه نخست سال ۹۶ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خاتم با اختصاص دو میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از محل منابع بانکی و کمیته امداد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار میلیارد ریال کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف خدماتی طی سه‌ماهه ابتدای سال جاری به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت پرداخت‌شده است، افزود: یک هزار و ۳۶۳ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۴۲۳ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان خاتم بهره‌مند هستند، تعداد خانوار معیشت بگیر تحت حمایت پنج درصد و نفرات تحت حمایت هفت درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ کاهش داشته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم بیان کرد: ارائه خدمات فرهنگی و آموزش، کمک‌معیشت، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج، بهداشتی و درمانی، بیمه تأمین اجتماعی، مسکن و ساختمان، ازجمله فعالیت‌های این نهاد در حمایت از خانواده‌های تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است.

وی افزود: دو میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال از کمک‌های ارائه‌شده در قالب کمک‌معیشت بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ شش درصد کاهش داشته است.

مقدم ادامه داد: علاوه بر کمک‌های بلاعوض پرداختی به جامعه هدف تحت حمایت ۸۱۰ میلیون ریال نیز در قالب وام قرض‌الحسنه کارگشایی به ۲۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در بهار ۹۶ پرداخت شد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: خیران خاتمی در سه‌ماهه نخست سال ۹۶، بیش از ۹۱۷ میلیون ریال در قالب طرح‌های مختلف مشارکتی به نیازمندان کمک کردند، ۱۵۷ میلیون ریال از کمک‌های اهدایی در قالب صدقه بوده است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..