رئیس شورای شهر جدید یزد:

ملاک بومی یا غیربومی بودن در انتخاب شهردار جدید یزد جایگاهی ندارد

رئیس شورای شهر جدید یزد گفت: ملاک بومی با غیربومی بودن در انتخاب شهردار یزد اثری ندارد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی سفید پیش از ظهر امروز در اولین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این سه ماه که رأی مردم ما را به شورای شهر رساند، جلسات متعددی در خصوص نحوه اداره شهر باهم داشتیم.

وی در ادامه از بازدیدهای متعدد درون‌شهری و برون‌شهری اعضای شورای اسلامی شهر یزد خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم تا با به‌کارگیری دقیق‌ترین تحلیل‌ها و درک از اوضاع شهر، در آینده سنجیده‌ترین تصمیم‌ها را بگیریم.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به نحوه انتخاب شهردار جدید گفت: گزینه‌های متعددی را برای تصدی این مسئولیت مهم، از داخل و بیرون شهر و حتی استان داشته‌ایم که درمجموع از بین ۴۰ نفر داوطلب تنها ۱۰ نفر و از بین آن‌ها ۷ نفر توانستند رأی اکثریت مطلق شورا را گرفته و در لیست گزینه‌های اصلی ما برای انتخاب شهردار آینده شهر یزد قرار بگیرند.

سفید تأکید کرد: تلاش ما انتخاب فردی متخصص، متعهد و پاک دست و هدف به‌کارگیری علم و دانش خلاقانه است و یزدی و غیر ‌یزدی بودن، در انتخاب شورا اثری نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در همین راستا ادامه داد: البته تا روی کار آمدن شهردار جدید، امورات شهرداری به سرپرست واگذارشده است.

وی ترکیب شورای جدید را بسیار متنوع دانست و افزود: در بین ۱۱ نفر منتخب مردم در شورای شهر اسلامی یزد تنوع فکری بسیاری را شاهد هستیم که ما این تفاوت را به فال نیک گرفته و اندیشه‌ها را مکمل هم قرار داده‌ایم.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: کلیه تصمیمات شورا، بنا به نظر کلیه اعضا خواهد بود و بین اعضا جدایی معنا ندارد. در شورای پنجم هر مصوبه‌ای و اقدامی مخالف قانون باشد، حذف یا اصلاح خواهد شد.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد کسب اعتماد مردم با ارائه خدمت صادقانه، چابک سازی در انجام امورات مردمی، مشورت پذیری و مشارکت‌جویی را چهار محور اصلی شورای پنجم دانست و گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم تا نظرات و انتقادات سازنده داشته و بابیان اصولی و صحیح آن همیاران توانمند ما در توسعه شهر باشند و از تخریب شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خودداری کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۴

 

بخش نظردهی بسته شده است..