شهردار سابق اشکذر برای شهرداری یزد:

اصلاح سیستم تنظیم بودجه و پایدارسازی درآمد شهرداری را اجرایی می‌کنم

شهردار سابق اشکذر با حضور در بین منتخبین پنچمین دوره شورای اسلامی شهر یزد برای شهرداری یزد گفت:‌ اصلاح سیستم تنظیم بودجه و پایدارسازی درآمد شهرداری را اجرایی می‌کنم.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«احمد زارع پور» معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست ارائه برنامه های خود برای شهرداری گفت: یزد با تاریخ کهن و پتانسیل‌های موجود در آن، مستعد شهری پایدار با رونق اقتصادی، اجتماعی و سطح بالایی از رضایتمندی شهروندان است .

وی به سرفصل های برنامه خود برای شهرداری یزد اشاره کرد و افزود: در طرح ارائه شده به منتخبین شورای پنجم به اصلی‌ترین موضوعات، سیاست‌ها و راهبردهای هر بخش اشاره شده که شامل: مدیریت منابع و مصارف، تحقق نظام حکمرانی خوب شهری، هوشمندسازی شهر و شهرداری، ارتقا مشارکت عمومی و سرمایه های اجتماعی، گسترش حوزه فرهنگی اجتماعی، محیط زیست و خدمات شهری، آب و فاضلاب، اقتصاد شهری، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، معماری و شهرسازی تا رسیدن به شهر پایدار است .

زارع پور با اشاره به جایگاه مدیریت شهری گفت: پیگیر ارتقا شهر یزد به کلانشهر خواهم بود و تصویب قوانین مدیریت واحد شهری و توسعه جوامع محلی را مدنظر قرار خواهم داد و با ایجاد شورایاری ها به تقویت محلات کمک خواهم کرد .

شهردار سابق اشکذر مشارکت پذیری و شفاف سازی را رکن اساسی در اداره امور دانست و ضمن توجه به شفافیت کارها برای همه شهروندان گفت: ارتقا سطح رضایتمندی و ایجاد فضای شایسته برای شهروندان از نکات کلیدی و اثرگذار است که باید برنامه ریزی درست و اصولی برای آن اتخاذ شود و قطعا در این مسیر تکریم ارباب رجوع به جد دنبال خواهد شد و تدوین راه کارهای لازم برای از بین بردن تخلفات اداری را انجام خواهد داد .

احمد زارع پور اظهارکرد: در حال حاضر عوارض جای درآمد را در شهرداری یزد گرفته است که باید درآمد پایدار ایجاد کنیم و اصلاح سیستم تهیه و تنظیم بودجه و پایدارسازی درآمد را دنبال خواهم کرد و بودجه را بر اساس اولویت های راهبردی و برنامه‌های میان مدت، کوتاه مدت و سالیانه ارائه خواهم کرد و ضمن تنوع در تامین مالی، شفافیت صورت‌های مالی، ارتقا نظام وصول درآمدها، واقعی کردن نرخ خدمات شهری را مدنظر قرار خواهم داد .

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به برنامه‌های خود در ارتقا سطح خدمات، توسعه زیرساخت‌های IT در شهر، خدمات الکترونیک به مردم و راه‌اندازی اینترانت شهری اشاره کرد و برایجاد ارتباط سامانه‌های شهرداری با سایر دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد .

زارع پور به مباحث اجتماعی برنامه خود پرداخت و افزود: هویت بومی، محله‌ای در بین شهروندان و ارتقا فرهنگ شهروندی و شهرنشینی از جمله مواردی است که دنبال خواهد شد و با بهره‌گیری از هویت بافت تاریخی و ثبت جهانی یزد ضمن احیا معماری ایرانی اسلامی، دین خود را به این شهر ادا خواهم کرد .

شهردار سابق اشکذر به ظرفیت‌های منابع انسانی موجود در شهرداری اشاره کرد و گفت: معتقدم ۹۰ درصد نیروی مورد نیاز در مجموعه وجود دارد و باید به این افراد توجه شود تا توانمندی‌های خود را ارائه کنند و در صورت حضورم برای خدمت به مردم در شهرداری یزد، از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده خواهم کرد .

وی تهیه طرح پلازای شهری در محدوده مرکز شهر، ارتقا کیفیت خدمات ناوگان حمل ونقل عمومی، تهیه سند راهبردی کلانشهر شدن و عضویت شهرداری در دبیرخانه کلان‌شهرها، احداث مسیرهای BRT بر اساس طرح جامع حمل و نقل، توسعه گردشگری و ایجاد بسترهای پایدار را از دیگر برنامه‌های خود برای شهرداری یزد عنوان کرد .


 

 

بخش نظردهی بسته شده است..