معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش یزد:

نشاط و شادابی و تحرک بدنی در دانش آموزان باید تقویت شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یزد با اشاره به برنامه های ورزشی متنوع گفت: نشاط و شادابی و تحرک بدنی را باید در دانش آموزان تقویت کرد.

به گزارش یزدی نیوز عباس دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های این معاونت درباره تقویت تحرک در دانش آموزان اظهار داشت: برای نشاط و شادابی دانش آموزان جشنواره هایی داریم که با شروع سال تحصیلی برگزار می شود و در حوزه ورزش و سلامت دانش آموزان نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ های ورزشی شادابی و نشاط را به ارمغان می آورد ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین برنامه ‌ها و فعالیت ‌های ورزشی برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه شادابی دانش آموزان تاثیر مثبتی بر روند تحصیلی و یادگیری آنها دارد عنوان کرد: متاسفانه دانش آموزان  کم تحرک شده و با توجه به اندک زمانی که به بحث تربیت بدنی اختصاص دارد باید برنامه های موثری اجرایی شود.

وی با اشاره به نقش خانواده ها در ایجاد تحرک و پویایی در بین دانش آموزان اضافه کرد: متاسفانه در سطح خانواده ها نیز توجه چندانی به تحرک و پویایی نمی شود و خانواده ها این موضوع را به فرزندان خود تعمیم داده اند.

دهقان به تشریح برخی برنامه ها و اقدامات در این زمینه پرداخت و افزود: بهسازی و نوسازی فضا های آموزشی، نظارت بر اجرای مطلوب و موثر فعالیت‌ های ورزشی در مدارس و تلاش برای فراگیر شدن برنامه‌ های این حوزه از جمله مهمترین برنامه های در دست اقدام است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..