مدارس ویژه اتباع خارجی در استان یزد ساخته می‌شود

به گزارش یزدی نیوز؛احمد شیرزاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از ورود ۲۳۸ هزار و ۳۱۹ دانش آموز به مدارس این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: این تعداد نسبت به سال تحصیلی گذشته، ۵,۸ درصد افزایش دارد.
این مسئول افزود: این تعداد دانش آموز در ۱۰ هزار و ۶۹ کلاس درس در قالب دو هزار باب مدرسه ساماندهی می شوند.
وی با بیان اینکه ۷۹ درصد مدارس استان شهری و ۲۱ درصد روستایی است گفت: ۹۱ درصد دانش آموزان در مدارس شهری و بقیه در روستاها تحصیل می کنند.
شیرزاد با بیان اینکه افزون بر ۱۳ درصد این افراد در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند افزود: علت رشد دانش آموزان استان نسبت به سال تحصیلی گذشته مهاجر پذیر بودن استان و وجود اتباع خارجی است.
وی با اشاره به اینکه هفت درصد دانش آموزان استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر را اتباع خارجی تشکیل می دهند گفت: ۶۰ درصد دانش آموزان اتباع خارجی در شهر یزد از دانش آموزان ایرانی تفکیک شدند و قرار است با حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد چند مدرسه در شهر یزد برای اتباع ساخته شود.
وی با بیان اینکه معیار کیفیت در آموزش و پرورش رضایت اولیاء دانش اموزان است اظهار کرد: مدارس نیاز به گفت و گو میان مدیر، معلم، دانش اموزان و اولیا آنها دارد و به هر میزان در اداره مدارس مشارکت وجود داشته باشد قطعا آموزش و پرورش هم به موفقیت های زیادی دست خواهد یافت.
وی مهمترین چالش آموزش و پرورش را غیر ایمن بودن یک سوم مدارس استان بیان کرد و گفت: کمبود اعتبار و بیمه تکمیلی بازنشستگان از دیگر مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه بدون حمایت خیرین مدارس استان به شایستگی اداره نخواهد شد گفت: هم اکنون ۲۸۸ واحد آپارتمان ویژه فرهنگیان فاقد مسکن در استان در حال ساخت است.
مدیرکل آموزش وپرورش به تشریح وضعیت آموزش و پرورش استان در زمینه های مختلف آموزشی، پرورشی، ساخت و ساز مدارس، ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی کلاس و مدرسه و سایر مباحث مرتبط با بازگشایی مدارس پرداخت.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..