نصب سامانه سپهتن بر روی تانکرهای حمل مواد نفتی و سواری کرایه یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: سامانه سپهتن بر روی تانکرهای حمل مواد نفتی و سواری کرایه عمومی استان نصب شد.
محسن صادقیان  اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در جهت افزایش ایمنی حمل و نقل مسافر با اتوبوس و در جهت نصب سامانه سپهتن بر روی ناوگان اتوبوسی کشور بسیار تلاش نمود و خوشبختانه در استان یزد نیز، نصب این سامانه بر روی تعداد ۲۵۰ اتوبوس‌، در دست اقدام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با تاکید بر اینکه در گام دوم قصد داریم این سامانه را روی سواری تاکسی‌ها و تانکرهای حمل سوخت نصب کنیم، بیان نمود: متاسفانه در خصوص حمل و نقل سواری کرایه‌های عمومی که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خدمات می‌گیرند، مشکلاتی داریم که با نصب سامانه مذکور، این مشکلات مرتفع خواهد شد.

صادقیان صمن اشاره به اینکه، این سامانه در ماه‌های آینده بر روی تانکر‌های حمل سوخت نیز، نصب می‌شود، به مزیت‌های سامانه سپتن از جمله‌ ردیابی ناوگان، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت، ثبت تخلفات رانندگی بیش از حد مجاز اشاره کرد

وی تصریح نمود: این سامانه در داخل اتوبوس نصب شده و‌ اتوبوس به اولین پایگاه پلیس راه که می‌رسد، با استفاده از امواج رادیویی، خودش با نرم افزار در نظر گرفته شده ارتباط گرفته و اطلاعات سفر اتوبوس را تخلیه می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد‌ خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه این است که در ساعت‌های مختلف از راننده عکس برداری می‌کند که باعث می‌گردد از وقوع تخلفاتی مانند نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه جلوگیری گردد.

صادقیان با بیان اینکه خوشبختانه با نصب این سامانه تخلفات اتوبوسی در استان یزد کاهش داشته است، تصریح کرد: در گذشته ممکن بود راننده‌ها کارت هوشمندشان را به شخص دیگری بدهند و آن شخص به جای آن‌ها رانندگی کند ولی الان امکان چنین کاری نیست و دستگاه کارت هوشمند را با تصویر شخص راننده مطابقت می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح موفقیت داشته، انشاالله این سامانه را از اول مهرماه در سواری کرایه‌ها و تانکرهای سوخت نیز، نصب می‌کنیم و نوید می‌دهیم که از یک ماه دیگر، خودروهایی که این سامانه را نصب نکرده باشند، امکان تردد نخواهند داشت.
 

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..