تداخل صنفی بلای جان بازار کیف و کفش یزد شده است

به گزارش یزدی نیوزرییس اتحادیه کیف و کفش یزد ضمن ابراز خرسندی از کیفیت تولبدات داخلی کشور، فعالیت دست‌فروشان و تداخل صنفی با برخی از اصناف دیگر را عوامل تخریب بازار کیف و کفش در این استان برشمرد .

«محمد حسن مسلم یزدی»  با اشاره به کیفیت بالای تولیدات داخلی در کشور، اظهار کرد: با وجود این که خوشبختانه تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما این میزان تولید  بیش از نیاز داخلی کشور است و به رغم صادرات خوب تولیدات این صنعت به کشورهای افغانستان، عراق و برخی کشورهای شمالی ایران، اهتمام لازم از سوی دولت برای توسعه صادارت در این حوزه وجود ندارد.

وی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی قیمت کیف و کفش در بازار یزد خبر داد و افزود: عمده کیف و کفش مصرفی استان از طریق بازارهای تبریز و تهران و دمپایی مصرفی استان نیز از طریق قم، تامین می‌شود .

مسلم‌یزدی از فعالیت ۴۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در حرفه عرضه کیف و کفش خبر داد و گفت: البته علاوه بر این واحدهای صنفی، متاسفانه افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دیگر از جمله کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه لوازم التحریر و حتی مغازه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در تداخل فعالیت با فعالان صنف کیف و کفش هستند.

به گفته وی، این تداخل صنفی به همراه فعالیت برخی دست‌فروشان در این حوزه که عمدتاً محصولاتی فاقد کیفیت نیز عرضه می‌کنند، باعث تخریب این بازار در یزد شده است.

مسلم یزدی در پایان عنوان کرد: اگر برخی مناسبت‌ها مانند بازگشایی مدراس در ابتدای فصل پاییز یا مناسبت‌هایی مانند اعیاد و مناسبت‌های شادی مانند جشن‌های عروسی‌ها که موجب رونق بازار فروش می‌شود نبود، کسبه تحت پوشش این اتحادیه بسیار متضرر می‌شدند و ادامه فعالیت برایشان بسیار سخت یا ناممکن می‌شد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..