تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ مصرف کاغذ سنگی

در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از شرکت پیشگامان صنعت سبز بر لزوم فرهنگ سازی استفاده از کاغذ سنگی در جامعه تاکید شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان کشور روز گذشته از بخشهای مختلف شرکت پیشگامان صنعت سبز،نخستین تولید کننده کاغذ از سنگ در کشور بازدید کرده و در جریان چگونگی تولید کاغذ سنگی قرار گرفتند.

مهندس حمیدرضا کریم نژاد مدیرعامل پیشگامان صنعت سبز در این دیدار با بیان مزایای کاغذ سنگی نسبت به کاغذ معمولی به بومی سازی تکنولوژی تولید کاغذ از سنگ از لحاظ نرم افزار و سخت افزار توسط کارشناسان شرکت پیشگامان اشاره کرد و افزود: ایران پس از کشورهای کانادا، تایوان و چین چهارمین تولید کننده این نوع کاغذ در دنیاست. 
کریم نژاد ظرفیت کنونی تولید پیشگامان صنعت سبز را ۵ هزارتن کاغذ سنگی در سال عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با نصب خطوط تولید جدید در ماه های آینده، این عدد به ۲۰ هزار تن افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت پیشگامان صنعت سبز مقاومت در برابر رطوبت را از مهم ترین ویژگی این کاغذ عنوان کرد و گفت : تولید و مصرف این کاغذ به لحاظ جلوگیری از قطع درختان و عدم استفاده از آب می تواند اثرات مهمی در حفظ محیط زیست داشته باشد.
کریم نژاد با بیان اینکه ۷۰ درصد این کاغذ از کربنات کلسیم تشکیل می شود عدم اشتعال منجر به آتش سوزی را از دیگر مزایای این کاغذ برشمرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تغییر در شیوه تولید در خطوط تولید جدید شاهد کاهش وزن و همچنین کاهش قیمت این نوع کاغذ در بازار باشیم .در این بازدید که دکتر رضایی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان نیز حضور داشت مهندس مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ضمن اظهار خوشحالی از حضور در کارخانه تولید کاغذ از سنگ بر لزوم حمایت از تولید و مصرف آن در سطح جامعه تاکید کرد.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت : عرصه های گوناگون در آموزش و پرورش از جمله کتب درسی و مجلات مورد استفاده می توانند زمینه مناسبی برای استفاده از این کاغذ با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن باشند.
نیکدل تصریح کرد باید به دنبال ایجاد ضائقه جدید نیز برای مصرف این محصول باشیم . وی ابراز امیدواری کرد فرهنگ استفاده از کاغذ سنگی که قطعا یکی از راه های حفظ محیط زیست می باشد در کشور توسعه یافته و نهادینه شود. همچنین اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در این دیدار جهت همکاری در زمینه رشد مصرف کاغذ سنگی و حفظ محیط زیست قول مساعد دادند.

بخش نظردهی بسته شده است..