یک مقام مسئول خبر داد:

کمبود آب، مهم‌ترین بحران استان یزد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، کمبود آب را مهم‌ترین بحران استان یزد برشمرد و گفت: باید به مسئله کمبود آب توجه داشته باشیم و در بخش کشاورزی بهره‌وری را در میزان آب مصرفی بالا ببریم.

به گزارش یزدی نیوزاسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست رسانه‌ای جشنواره ملی فیلم کوتاه امید اظهار کرد: آگاهی مردم در اولویت اهداف و برنامه‌های ما قرار دارد.
وی ادامه داد: در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی غدیر ۲ با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان‌ها جهت آموزش مقابله با بحران برگزار و امسال در سطح مدیران شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.
معاون وزیر کشور با اشاره به تلاش ‌رسانه ملی و رسانه‌های عمومی برای آموزش مقابله با بحران، بیان کرد: تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است ولی کفایت نمی‌کند. ما معتقد هستیم باید از همه روش‌های ممکن در امر فرهنگ‌سازی استفاده کنیم و زبان هنر دارای بهترین ظرفیت در این زمینه‌ها است.
رئیس جشنواره فیلم کوتاه امید گفت: ایده برگزاری جشنواره از سوی استان یزد مطرح و با استقبال وزیر کشور جهت حمایت مواجه و اقدامات لازم جهت برگزاری آن فراهم شد و امیدوار هستیم طبق زمان پیش‌بینی‌شده جشنواره به بهترین شکل مطلوب برگزار شود.
نجار تصریح کرد: جشنواره اولین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و ممکن است نواقصی داشته باشد ولی راهی که آغازشده است باید موردحمایت قرار گیرد تا در سال‌های بعد به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
وی با اشاره به نام‌گذاری جشنواره گفت: امیدواریم جشنواره فیلم کوتاه امید به همه مخاطبان و بینندگان خود برای مقابله با بحران‌ها و مشکلات امید بدهد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با مشکلات بحران‌ساز استان یزد یادآور شد: یزد سال‌ها است با مشکل کمبود آب مواجه است، این در حالی است که طبق آمار در سال گذشته بیش از ۵۶۰ شهرستان و ۱۳ مرکز استان با بحران آبی مواجه بوده‌اند.
وی ادامه داد: قریب به ۷ هزار روستای کشور توسط تانکرها آب‌رسانی می‌شوند و بزرگ‌ترین عامل این مشکل تغییر اقلیمی در ایران است، باید به مسئله کمبود آب توجه داشته باشیم و در بخش کشاورزی بهره وری خود را در میزان آب مصرفی بالا ببریم.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..