توسعه اجتماعی یزد با فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد

به گزارش یزدی نیوزفرماندار یزد با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: توسعه اجتماعی تنها با فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

مصطفی سالاری  در جلسه انتخابات پنجمین دوره تعیین نماینده تشکل‌های غیر دولتی در هیئت نظارت بر سازمان های مردم نهاد شهرستان یزد با تبریک ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو به عنوان یکی از پنج شهر جهانی اظهار داشت: این مهم یکی از بهترین فرصت هایی که نصیب هر کشوری نمی شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم از این فرصت پیش آمده در راستای اعتلای ایران اسلامی به ویژه توسعه و پیشرفت یزد قدم ها مؤثری برداریم.

فرماندار یزد به اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: امروزه سمن ها به عنوان تشکل هایی که بدون هیچ چشم‌داشتی در راستای خدمت رسانی به مردم درحوزه های مختلف فعالیت دارند یاری دهنده دولت ها و جزء جدایی ناپذیر جامعه محسوب می شوند.

وی برقراری ارتباط مناسب میان دولت و عموم مردم را از مهمترین وظایف سازمان های مردم نهاد برشمرد و تصریح کرد: سمن‌ها به عنوان یک پل ارتباطی دائم و شفاف، از یک سو مشکلات و نظرات مردم را به دولت منعکس می‌کنند، از سوی دیگر مردم را از ظرفیت‌ها، مسئولیت‌ها, محدودیت‌های و اقدامات دولت آگاه می‌سازند.

سالاری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در مدت فعالیت خود به دنبال افزایش کمیت و کیفیت سازمان های مردم نهاد بوده است گفت: دولت نیازمند مشارکت و تلاش همه‌جانبه مردم به ویژه سمن ها است، درواقع هرچه مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف تسهیل‌ شود، به طور قطع جامعه‌ای توانمندتر و پویاتر تشکیل می‌شود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد مردمی بودن و استفاده از خرد جمعی را به عنوان دو شاخصه اصلی سازمان های مردم نهاد دانست و خاطرنشان کرد: سمن ها می توانند با درک بهتر از شرایط موجود و احصاء نظرات و پیشنهادات مردم طرح های ماندگار و مؤثری را در جامعه اجرایی سازند.

سالاری در بخشی دیگر از سخنان با اشاره به وظایف هیأت نظارت بر سمن ها گفت: در سال های گذشته نظارت بر سازمان های مردم نهاد با هدف تعامل و حمایت بیشتر در راستای ارتقاء سطح کیفیت فعالیت های آنان در حوزه کاری خود انجام شده که امیدواریم این روند در سال های آتی نیز با قوت ادامه داشته باشد.

فرماندار یزد در پایان ابراز داشت: توسعه اجتماعی و فرهنگی بدون حضور و مشارکت سازمانهای مردم نهاد امکان پذیر نیست و نباید هیچگاه از ظرفیت های عظیم مردمی برای حل مشکلات غافل شویم.

به گزارش مهر، در این جلسه که ۲۳ مسئول تشکل های غیر دولتی شهرستان یزد حضور داشتند پس از دو مرحله رأی گیری مخفی، منصور کریمی زارچی با اکثریت مطلق آراء برای دو سال دیگر به عنوان نماینده سازمان های مردم نهاد در هیئت نظارت بر سمن های شهرستان یزد انتخاب شد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..